"מחוץ למגרש הצנענו את היותנו יהודים וישראלים"

חודשים לאחר הקטטה שבמהלכה הואשם באמירות גזעניות כלפי שחקן מקבוצה יריבה, אליאל פרץ מאפולון לימסול בראיון ל"ישראל היום": "השחקן שיקר ולא התנצל" • על השפעת אירועי 7 באוקטובר: "לא קל לחיות בחו"ל מאז" • והשאיפות לעתיד: "רוצה להגיע לקבוצות הגדולות בישראל, הלוואי שאקבל זימון לנבחרת"

התפאורה של אוהדי הפועל באר שבע לפני המשחק מול מכבי תל אביב

לפני כמה חודשים עלה אליאל פרץ לכותרות כשהיה מעורב בקטטה מכוערת בדרבי של לימסול, כששחקן היריבה אף האשים אותו באמירות גזעניות, אמירות שהוכחשו על ידי השחקן הישראלי ולא הוכחו מעולם.

לבד מאותה קטטה, פרץ נהנה בשנים האחרונות מיכולת טובה, בעיקר בחו"ל. בין השנים 2020-2022 הוא בלט בוולפסברגר האוסטרית, לאחר מכן חזר להפועל חיפה ובעונה הנוכחית הוא באפולון לימסול הקפריסאית.

"לא קל לחיות בחו"ל אחרי מה שקרה ב-7 באוקטובר", הוא מספר בראיון מיוחד ל"ישראל היום", "אפילו שקפריסין הם שכנים שלנו ואוהבים את ישראל. עם זאת, ככל שעובר הזמן פחות מדברים פה על מה שקורה בעזה".

איך הקפריסאים מתייחסים למצב?
"הם מאוד אוהבים את ישראל והראו אכפתיות. מהרגע הראשון הם תמכו בי והיו לצידי בכל מה שהייתי צריך. תמיד הרגשתי בנוח בסביבת הכדורגל, ומחוץ לכדורגל הצנענו את היותנו יהודים וישראלים כי לא הרגשנו בנוח ורצינו כמה שפחות לקחת סיכונים".

אתה מרגיש סוג של "שגריר" של מדינת ישראל?
"ברגע שאתה יוצא לשחק בחו"ל, לא משנה באיזו קבוצה או מדינה, אוטומטית אתה שגריר של מדינת ישראל. תמיד יסתכלו עליך ומה שהם יקלטו זה מה שהם יחשבו על ישראל. אני תמיד מחויב לעצמי ולמדינה שלי להיות האדם והכדורגלן הכי טוב שאני יכול".



כאמור, בחודש פברואר הבלם הדומיניקני לואי דה לוקאס של קבוצת א.א.ל לימסול הכה בעוצמה את פרץ במהלך הדרבי העירוני. לאחר המשחק טען דה לוקאס כי הקשר הישראלי השמיע כלפיו אמירות גזעניות. פרץ כמובן הכחיש בתוקף את הנאמר וכעת הדברים מתבררים בבית המשפט המקומי.

"היתה תקרית מכוערת מאוד עם שחקן יריב שהגיב בצורה שלא מתאימה לכדורגל. הוא החליט לשקר ולא להתנצל וגם המועדון שלו החליט שלא להתנצל ולא להוציא שום הודעת גינוי. הוא לא היה צריך להגיב ככה וחבל שזה קרה. אני שמח שלא הגבתי והראיתי דוגמא איך שצריך להתנהג במגרש. אין מקום לאלימות".

דיברתם מאז?
"לא".

אליאל פרץ. חיים לא קלים, צילום: אינסטגרם


פרץ בן ה-27 עבר חיים לא קלים כילד וכנער צעיר, אך ידע לנצל את הקשיים והאתגרים כדי לצמוח ולהתפתח כשחקן משמעותי בכדורגל הישראלי. שאלתי אותו מה הוא יכול להגיד לילדים צעירים שגדלים גם הם במציאות לא פשוטה וצריכים להחליט לאיזה כיוון לקחת את חייהם.

"⁠אף פעם אל תפסיקו לחלום. לא משנה מי אמר לכם שאתם לא מספיק טובים, וכמה פעמים שנכשלתם אל תוותרו, ותמיד תהיו אנשים טובים עם אמונה. תקיפו את עצמכם עם אנשים טובים שלא מחפשים צרות".

ככל שגדל והשתלב בגדול, פרץ שיחק במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ואף שיחק בקבוצה הבוגרת כמה פעמים, אך בניגוד לשחקנים אחרים לא השתלב במדים הצהובים ונדד בכמה קבוצות בליגת העל.

מבחינה מקצועית אתה מתאים לשחק בקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי?
"אני חושב שכן".

זה יקרה?
"כן, אמשיך לעבוד קשה. אני רוצה להגיע לרמות הגבוהות בישראל ובאירופה".

אתה רוצה להמשיך באירופה או לחזור לישראל?
"אני רוצה להמשיך באפולון בשנה הבאה וגם יש לי חוזה פה. כמובן שאם יבוא משהו טוב אז נצטרך לחשוב על זה ביחד עם המשפחה שלי והסוכן ונקבל החלטה בנושא".

רן בן שמעון. ראוי לפרגון, צילום: דני מרון

 

פרץ גם רואה מקרוב את עבודתו של רן בן שמעון בא.א.ק לרנקה שנאבקת על האליפות בקפריסין. "⁠מה שרן עושה השנה זה פשוט מטורף. כשהוא הגיע הקבוצה הייתה לא מחוברת, שיחקה כדורגל אנמי והיתה במקום 7-8 במרחק של 20 נקודות מהמקום הראשון.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"מאז שהוא הגיע אתה רואה פשוט קבוצה אחרת, קבוצה שמחה כשרונית, שמשחקת כדורגל שמח ויוצרת מלא מצבים. לא סתם הם מתמודדים על אליפות, ובעיניי הם גם יקחו כי לדעתי הם הקבוצה הכי טובה".

הוא מונה למאמן נבחרת ישראל. יש סיכוי שיזמן אותך?
"אאחל לו שיצליח בנבחרת ושנהיה בטורניר גדול. מגיע לכדורגל הישראלי שנמצא בהתקדמות אדירה. אמשיך לעשות הכל כדי לקבל זימון ולייצג את הנבחרת, זה יהיה כבוד גדול. היו בעבר כמה פעמים שיכולתי לקבל זימון ולא קיבלתי. אני מקווה שעם רן אולי זה יקרה".

מה אתה רוצה לאחל לעצמך ולעם ישראל לפני חג הפסח?
"שנהיה בריאים ומאושרים, שנכבד אחד את השני ושנדע לקבל את האחר, שכל החטופים יחזרו הביתה בעזרת השם. כמו שאבותינו יצאו ממצרים, שככה הם ייצאו מעזה. ופשוט נסיים עם כל המלחמות האלו וכל האויבים, ושנחזור לחיות חיים שקטים טובים ומאושרים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר