ערב ליגת האלופות שהוכיח אחת ולתמיד: הכסף לא חשוב, אלא הסמל שעל החולצה

ריאל מדריד ובאיירן מינכן הוכיחו כי אי אפשר להספיד את הניסיון • הבלאנקוס ניצחו בפנדלים את מנצ'סטר סיטי ועלו לחצי הגמר, שם הבווארים יחכו אחרי 0:1 על ארסנל • התאריכים ומשחקי השלב הבא בפנים

אוהדי ריאל מדריד חוגגים באולד טראפורד / X

הערב האחרון של רבע גמר ליגת האלופות בא להוכיח דבר אחד בלבד: הניסיון והמסורת גוברים על הכסף והבוסרות. ריאל מדריד ובאיירן מינכן, שתיים משלוש הקבוצות עם הכי הרבה זכיות במפעל, קבעו מפגש ביניהן בשלב חצי הגמר אחרי 3:4 בפנדלים על מנצ'סטר סיטי ו-0:1 בתום 90 דקות על ארסנל. אחרי 7 אנגליות בחמשת הגמרים האחרונים, הפעם לא תהיה נציגה אנגלית בארבע הגדולות.

משחקי חצי גמר ליגת האלופות:

30.4/1.5: דורטמונד – פ.ס.ז'
30.4/1.5: באיירן מינכן – ריאל מדריד

7/8.5: פ.ס.ז' – דורטמונד
7/8.5: ריאל מדריד – באיירן מינכן

שחקני באיירן מינכן חוגגים עם הקהל הביתי, צילום: AP

מנצ'סטר סיטי - ריאל מדריד 1:1 (4:4 בסיכום, 4:3 בפנדלים)

כיאה למשחק של מנצ'סטר סיטי באיתיחאד, אלופת אירופה שלטה ללא עוררין בכדור ואילצה את ריאל מדריד לשחק על מתפרצות, תכנית משחק לא מאוד אידיאלית מול ויניסיוס, ג'וד בלינגהאם ורודריגו בחלק הקדמי. הברזילאי האחרון, שעליו מדברים כאיש שיאבד את מקומו בהרכב לאחר הגעתו הצפויה של קיליאן אמבפה, הוא שחקן שכבר רגיל להבקיע מול מנצ'סטר סיטי. הוא כבש צמד ב-2022 תוך שלוש דקות שעזר לבלאנקוס לנצח בחצי הגמר ב-2022. השנה, הוא כבש פעמיים בשלוש דקות בשני משחקים שונים: במשחק הראשון הוא קבע יתרון בדקה ה-14 בברנבאו והערב עשה זאת בדקה ה-12.

ההגנה של הבלאנקוס עבדה שעות נוספות הלילה. אנטוניו רודיגר ונאצ'ו (שהציל שער עצמי שלו חצי מטר מהקו) הצטיינו ומנעו כניסות של שחקני סיטי מהאמצע, אנדריי לונין סיפק הצלות, אבל הכניסה של ג'רמי דוקו עוררה את צד שמאל של אלופת אנגליה והרחקה רעה של כדור רוחב שהעביר הבלגי עזרה לבלגי אחר, קווין דה ברויינה, להפציץ את הרשת מקרוב בדקה ה-76. ריאל החלה להסתגר מאחור ויצאה להתקפות טובות רק במהלך ההארכה, אבל קייל ווקר הצליח למנוע מריאל לשוב ליתרון וההתמודדות נגררה לפנדלים.

לוקה מודריץ', דווקא הוא, נעצר אצל אדרסון בבעיטה הראשונה של ריאל. אבל ברנרדו סילבה בעט פנדל נוראי היישר לידיים של לונין. בעיטה לאחר מכן שוב השוער האוקראיני הצליח לעצור, הפעם את מתאו קובאצ'יץ'. ג'וד בלינגהאם, לוקאס ואסקס, נאצ'ו ורודיגר הבקיעו ושלחו את ריאל לחצי הגמר.

רודריגו חוגג, צילום: AFP
קווין דה ברויינה בטירוף, צילום: AFP

באיירן מינכן - ארסנל 0:1 (2:3)

באיירן מינכן ידעה שהיא נותרה במרוץ רק אחרי תואר אחד, ליגת האלופות, ושיחקה כאילו אין לה מה להפסיד. השליטה עברה מצד לצד, אבל הבווארים היו הרבה יותר מסוכנים. בסוף מי שהבקיע את שער הניצחון הוא ג'ושוע קימיך, שפתח בעמדת המגן הימני ונגח לרשת הגבהה של רפאל גררו בדקה ה-63.

קשה לומר שארסנל לא ניסתה, אבל גם כשנכנסה לפיגור היא לא הצליחה לשלוט בקצה ונאלצה לצפות בבאיירן מניעה ויוצרת מצבים, כאילו הייתה אלופת גרמניה. התותחנים חוו נפילה דומה גם בעונה שעברה, אחרי שהוליכו את הטבלה וירידת מתח בסיום הותירה אותה ריקה מתארים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ג'ושוע קימיך. שער נהדר בנגיחה, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר