לב ברזל: הכוכב האפור של ניו יורק ניקס לא מראה סימני עייפות

ג'וש הארט לא ישב על הספסל במדיסון סקוור גארדן למעלה משבועיים וחצי, ולא נראה שזה מפריע לו • בגובה 193 סנטימטר, הגארד נלחם על כל ריבאונד התקפה, קולע שלשות קריטיות ואחד האחראים לריצה הנהדרת של קבוצתו בפלייאוף

ג'וש הארט. צילום: USA TODAY Sports

אחת הקבוצות שעובדות הכי קשה בפלייאוף הנוכחי היא ניו יורק ניקס. המאזן הכולל שלה הוא 2:6 והלילה (בין רביעי לחמישי) היא עלתה ל-0:2 בסדרת חצי גמר המזרח על אינדיאנה פייסרס, אבל בכל משחק עד כה היא נאלצה להזיע ולהתאמץ עד השנייה האחרונה.

אחד האנשים שעושים הכי הרבה מאמץ הוא ג'וש הארט. השוטינג גארד/סמול פורוורד קיבל על עצמו תפקיד חדש - הדבק של הניקס, שפשוט לא יכול לרדת מהמגרש. הפעם האחרונה בה הוא ירד לנוח הייתה באמצע הרבע השני של המשחק השישי מול פילדלפיה, 93 דקות רצופות אחרי הפעם הקודמת בה ישב על הספסל (2:19 דקות לסיום המחצית של משחק מספר 4).

בסך הכל, הארט שיחק 374 דקות בשמונת המשחקים האחרונים מתוך 384 דקות בסך הכל - הכמות הגבוהה ביותר לשחקן בפלייאוף מאז 1977. בארבעה משחקים לא ירד לרגע מהפרקט, אחד מהם נכנס להארכה, ועד כה הוא השחקן היחיד שלא הוחלף בחצי גמר המערב עם שני משחקים בהם שיחק 48 דקות - סך הכל 125 דקות ו-47 שניות ברציפות על הפרקט. 

ג'וש הארט. תמיד על המגרש, צילום: USA TODAY Sports

הארט חיבר את הניקס. ההגעה שלו בעונה שעברה בטרייד הפכה את האווירה בחדר ההלבשה ליותר קלילה ומשפחתית, לא משהו רגיל תחת הלחץ האינטנסיבי של המאמן טום ת'יבודו. השלישייה שלו עם ג'יילן ברנסון ודונטה דווינצ'נזו, ששלושתם שיחקו ביחד באוניברסיטת וילאנובה, גרמו לשאר הקבוצה להידבק בקסם שלהם ולהציג כדורסל שסוחף את הליגה כולה. רק תראו איך ברנסון הגיב לדיווחים שהארט בדרך לניקס בזמן שהיה בביקור בקמפוס של האוניברסיטה:

למרות שלא פתח בחמישייה בתחילת העונה, מכת פציעות אילצה את ת'יבודו להעלות אותו מהספסל ומאז הוא כמעט ולא יורד. רק פעמיים הוא ירד מ-34 דקות מאז שעלה לחמישייה במקומו של ג'וליוס רנדל, כאשר גם היה צריך למלא את מקומו של או ג'י אננובי אחרי שגם הוא נפצע למספר שבועות. 

אותו אננובי נפצע במהלך הרבע האחרון הלילה מול הפייסרס והארט נשאל לגבי השינויים שהקבוצה תצטרך לעשות כדי להתגבר על ההיעדרות. הגארד, בצורה הכי פשוטה, אמר: "אני גם ככה אשחק 48 דקות, כלום לא ישתנה".

ג'וש הארט ואו ג'י אננובי. החיסרון של האחד לא ישפיע על האחר, צילום: Getty Images

הארט, על 1.93 סנטימטריו, הוא גם הנשמה של הקבוצה. הניקס מובילים את הפלייאוף בכדורים חוזרים בהתקפה עם 13.4 בממוצע למשחק, כאשר הגארד שמתפקד כפורוורד לוקח 3.5 מתוכם וממוקם שישי מבין שחקני הפלייאוף. כל החמישה מעליו הם שחקנים מעל 2.10 מ'. בריבאונדים בכללי הוא מקום רביעי עם 12.8. היחידים שמעליו: ג'ארט אלן, ניקולה יוקיץ' ואנתוני דייויס. 

שיא הדקות בפלייאוף עומד על 1,079 של ריפ המילטון. כדי להגיע לשיא, או לפחות לשבור אותו, הוא יצטרך לשחק עוד כ-15 משחקים מלאים מתוך 19 אפשריים (5 מול הפייסרס, 7 בגמר המערב ו-7 בגמר ה-NBA).

זה לא רק הדקות שהוא משחק, אלא היציבות. עד כה הניקס איבדו את רנדל, אננובי, מיטשל רובינסון ובויאן בוגדנוביץ' לפציעות ארוכות וברנסון נאלץ להתמודד עם פציעה משלו ברבע השני הלילה. הארט, ברגעים שצריך אותו, נמצא שם בשביל לעזור. הוא נאבק על כל ריבאונד התקפה, יקלע את השלשה המכרעת ולא ירד לרגע בניסיון להביא את הניצחון. רק שלושה שחקנים לפניו רשמו פלייאוף עם 5/10/15 ו-40% לשלוש: יוקיץ', קווין גארנט ולארי בירד. חתיכת רשימה להיכנס אליה.

"תיבס תמיד שואל אותי אם אני צריך הפסקה, ואני תמיד אומר לו שלא" אמר הארט אחרי הניצחון הלילה, "זה משהו שאני רוצה לעשות". זה לא חדש שהארט משחק הרבה. בתקופה שלו בניו אורלינס הוא רשם את ממוצע הדקות הגבוה ביותר שלו בקריירה (33.5), אבל נראה שרק בגיל 29 הוא מצא את המקום שיוכל להעניק לו את אותן אנרגיות שהוא מוציא על המגרש - המדיסון סקוור גארדן. 

ג'וש הארט. הדבק, צילום: USA TODAY Sports

הפעם האחרונה בה הארט ירד לנוח בניו יורק הייתה במחצית הראשונה של המשחק הראשון מול פילדלפיה, אותו סיים כקלע המוביל של הניקס עם 22 נקודות ושתי שלשות קלאץ' שהעניקו את הניצחון הראשון בפלייאוף. מאז, הוא פשוט לא עוזב את הפרקט: "מה מעייף אותי? לריב עם אשתי" אמר הארט. וכשנשאל על מה נותן לו אנרגיה אמר "מייק אנד אייק".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הארט הוא כל מה שניקס רצו - לא שחקן כוכב, אלא אחד שמלכד חבורה שלמה ומוביל אותם לניצחונות, כשעל הדרך הוא נותן את הלב בכל משחק ונאבק על כל כדור. הקהל ב-MSG יודע להעריך שחקנים כאלו, במיוחד בשנים מיוחדות. השנה הזאת, לפחות כך נראה, זה השנה שבה הלב מנצח. ולהארט יש לב מברזל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר