כוכבי עבר ב-NBA קוראים ללברון ג'יימס לפרוש, ויש להם כמה סיבות לכך

האגו, הדעיכה, הציפיות והפגיעה במורשת - "המלך" ממשיך להמם את ה-NBA, אך שחקני עבר טוענים שבקרוב הוא יצטרך להפסיק • צ'ארלס בארקלי בהשוואה לסיום החלש לקריירה שלו, קנדריק פרקינס טוען שאי אפשר יהיה כל הזמן להאשים את המאמנים

קיירי אירווינג מדבר על החיבור עם אוהדי דאלאס מאבריקס

לברון ג'יימס, שחגג בדצמבר האחרון 39, היה בעונה החולפת השחקן המבוגר ביותר ב-NBA. עם זאת זה לא מנע ממנו להציג יכולת יוצאת דופן, בטח ביחס לגילו, אך הדבר לא התבטא בהצלחה קבוצתית. שנה אחרי שנכנעו לדנבר בגמר המערב, השנה לברון ג'יימס וחבריו בלוס אנג'לס לייקרס שוב הפסידו לנאגטס אך הפעם זה קרה כבר בסיבוב הראשון בפלייאוף עם 4:1.

בעקבות האכזבות החוזרות, גוברים הקולות הקוראים ללברון ג'יימס לסיים בקרוב מאוד את הקריירה האגדית שלי, ויש להם מספר סיבות. "אני מקווה שהוא יפרוש בקרוב, כי אני שונא את הצורה שבה אני פרשתי, הייתי גרוע", הודה חבר היכל התהילה צ'ארלס בארקלי, "האגו שלך אומר לך שאתה עדיין יכול לשחק באותה הרמה. אמרתי לעצמי בשנתיים האחרונות שאכנס לכושר בקיץ, אתן שנה טובה ואפרוש. אבל לשחק נגד אוויר בקיץ זה קל, כולם טובים נגד אוויר. כשיש שחקן בן 25 מולך זה אחרת, אין מה לעשות".

"כשאתה עובד בקיץ אף אחד לא משחק הגנה, אבל במהלך העונה הצעירים באים ואומרים שהם צפו בך ועכשיו הם באים לרדוף אותך", המשיך בארקלי, "אני מקווה שלברון יפרוש בזמן שהוא עדיין יכול לשחק. ראיתי את עצמי בסוף, את פטריק יואינג על אדי הדלק האחרונים, את מייקל ג'ורדן בוושינגטון".

מאוחר יותר, ב-ESPN התנהל דיון בו נשאל האם חילופי המאמנים הרבים בקריירה של לברון פוגעים במורשתו. קנדריק פרקינס, ששיחק תקופה קצרה עם לברון בקליבלנד וזכה באליפות עם בוסטון, טען שהדבר פוגע במורשת של "המלך": "כשאני חושב על לברון והמצב הנוכחי בלייקרס, זה נראה רע. אני מקווה שהוא יפרוש ולא כי אני לא רוצה לראות עוד ממנו או לא מעריך אותו. אני מאמין שככל שהוא ימשיך לשחק, זה יפגע במורשת שלו ובקייס שלו בדיון על השחקן הגדול בכל הזמנים".

"בכל עונה יהיו ציפיות לאליפות", המשיך פרקינס, "וכשהוא לא עושה זאת אנחנו שואלים מה קרה. עכשיו פיטרו את דרווין האם ויבוא מאמן חדש. אם הלייקרס לא יגיעו לגמר ה-NBA או לגמר המערב, את מי יאשימו הפעם?"

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר