הסדרה שהוכיחה: הקריירה של קווין דוראנט היא בלוף אחד גדול

בעידן בו האמת לא חשובה, פורוורד הסאנס הקדים את זמנו • מהשקר על גובהו, דרך היכולת החלשה ברגעי ההכרעה ומסכת התירוצים שסיפק, KD הפך לסקורר הכי יעיל בהיסטוריה, אבל בלי הסיבוב המביך במפרץ אין לו מקום בטופ 20 אי פעם • אחרי 17 עונות, השאלה הגדולה היא האם מישהו עדיין מאמין לאחד השחקנים הכי אוברייטד אי פעם

קווין דוראנט. די עם השקר הזה. צילום: AP

אתם אולי בהלם, או לכל הפחות מזועזעים, מזה שמיליוני אמריקאים שאמורים להיות משכילים נופלים כמו פתיים אל תוך נראטיביים שקריים לחלוטין - אפילו עד כדי מופעי אבסורד מגוחכים לפיהם הציונות היא תנועה קולוניאליסטית של עליונות לבנה. אבל ב-2024 אין מה להיות מופתעים מדברים כאלה. לא משנה ההקשר, לא משנה ההיקף. זה עידן הפוסט-אמת, כידוע, והיכולת לבנות ולדחוף נראטיב היא הדבר היחיד שקובע.

במובן הזה, קווין דוראנט הקדים את זמנו, כשכבר לפני 17 שנה דחף בעזרת הסובבים אותו את השקר שהגובה שלו הוא 6 פיט, 9 אינצ'ים, השווים ל-206 ס״מ. כדי שחס וחלילה לא יחשבו שהוא קרוב או בדיוק 7 פיט (הוא לא. הוא 6-11, אינץ' אחד פחות, שהם  2.11 מ׳). כי סבן פוטרס לא מוכרים סניקרס וכי כל הזמן מנסים לשכנע אותם לשחק סנטר.

דוראנט ואמביד עומדים אחד מול השני. האחד טוען שהוא 6-9 פיט, השני בול 7. שמים לב להבדל?, צילום: USA TODAY Sports

זה בדיוק אותו קו מחשבה שהוביל אותו להתקפקייק מאוקלהומה סיטי ולחבור לקבוצה של 73 ניצחונות - הוא חשב שאם יזכה באליפות או שתיים זה יוריד ממנו את כל הנודניקים שבדיוני ה-GOAT רק משווים טבעות. בעולם בו אין חשיבות למהות או לאמת, אם תחזור על שקר מספיק פעמים אז לא רק אתה, אלא גם אחרים יתחילו להאמין בו. אז אפשר לשקר לגבי הגובה שלך. ואפשר להנדס את הרזומה שלך עם אליפויות אינסטנט.

אבל אפשר לשקר לחלק מהאנשים כל הזמן, או לכל האנשים חלק מהזמן, אבל אם תנסה לשקר לכולם כל הזמן, בסוף הבלוף יתגלה. ההדחה בסוויפ עם ה״סופר טים/ביג 3״ של פיניקס סאנס בסיבוב הראשון בידי מינסוטה טימברוולבס סיפקה דאבל-וואמי בהקשר הזה.

בוקר, ביל ודוראנט. עוד כישלון לאוסף, צילום: Getty Images

ראשית, במסיבת העיתונאים, כשהשיח הוא סביב המחסור של פיניקס ב״גודל״ מול הגובה והאורך של הוולבס, דוראנט טרח להתגונן באמירה המביכה ״אני רק 6-9״. כאילו שלא עברו 17 שנה בהן ראינו שהוא גבוה יותר מדמרקוס קאזינס. כאילו שלא עברו 17 שנה עם ליין נעליים עם נייקי. כאילו שלא ביסס את מעמדו כאחד הסמול פורוורדים הגדולים אי פעם. כאילו שמישהו עוד מאמין לו.

שנית, דוראנט מוצא את עצמו בבית אחרי תבוסת סוויפ בסיבוב ראשון בפעם השנייה בשלוש שנים (גם אז זה היה לצד ״כוכב״ אחר, קיירי אירווינג, עוד מאמין גדול בחשיבותה של האמת) - בתום סדרה בה ניגף אל מול הבולדוזר שאנתוני אדוארדס הופך להיות, כמעט ללא קרב. רק 13 אסיסטים ורק 8 עבירות - בכל הסדרה כולה. רק 3 זריקות לשלוש למשחק - הכי מעט בקריירה שלו לפלייאוף אחד. ואולי מרשיע מכל: רק 16.8 זריקות למשחק (למרות, כרגיל, יעילות נהדרת). לא התפוקה של כוכב היסטורי שנאבק על הישרדותו.

קווין דוראנט. נלחם על הישרדותו? לא בטוח, צילום: Getty Images

אחרי כמעט שני עשורים בליגה, אין יותר מה להתפלא. זהו KD הגדול: הסקורר הכי יעיל בהיסטוריה. אבל אחד שב-17 עונות הוביל קבוצה לגמר רק פעם אחת. אחד שבזכות התארים בהם זכה עם גולדן סטייט מתדפק על דלתות 10 הגדולים אי פעם, אבל בלי הסיבוב המביך הזה במפרץ אין לו מקום בטופ 20. צלף שהוא לא הרבה יותר מאשר כרמלו אנתוני עם יעילות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

במלים אחרות, מדובר באוברייטד. ואחד שבוודאות מעבר לשיאו. עוד משהו שחשוב לזכור - כשכל מני דוברים מטעם ב-ESPN תכף יתחילו לספר לכם שנבחרת ארצות הברית לפריז 2024 היא איזה דרים טים ״היסטורי״, למרות שהכוכבים הכי גדולים שם יותר קרובים ל-40 מאשר לכל החלפת קידומת אחרת. כי גם הם יודעים - אם יפמפמו נראטיב מסוים מספיק, זה עוד יהפוך לקונצנזוס. אולי אפילו להפגנות באוניברסיטאות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר