מכבי תל אביב, עודד קטש ודני אבדיה: אגדת פנאתינייקוס בראיון מיוחד ל"ישראל היום"

מייק באטיסט, שזכה בשלושה תארי יורוליג עם היוונים, שיתף בתחושותיו בשיחה מאתונה: סדרת ההצלבה ("מכבי מועדון גדול, זה ייגמר בחמישה משחקים"), המאמן ("בפאו מדברים עליו כל הזמן") והכישרון הישראלי: "יתפתח להיות שחקן משמעותי ב-NBA"

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 78

במאי הטלוויזיה של משחקי מכבי תל אביב מול פנאתינייקוס הלך לא אחת לקלוז אפ של מייק באטיסט ביציעי האואקה. הסנטר שיחק תשע שנים במועדון הירוק התקבל בכבוד מלכים, ככה זה כשאתה סמל גדול של המועדון.

זה לא מפתיע. למרות שהיה זר שהגיע מארצות הברית, הוא הפך לבשר מבשרה של פאו והיה חלק גדול מקבוצות גדולות של המועדון. הוא הגיע ב-2003 והיה שותף לשלוש זכיות של הקבוצה ביורוליג. הוא גם כמובן מכיר היטב את המאבקים הגדולים של המועדון מול מכבי ת״א.

מייק באטיסט, צילום: אלן שיבר

בראיון מאתונה נותן שחקן העבר בן ה-46 כבוד גדול למכבי: ״זה מועדון של אליפויות. כשאתה רואה איזה שחקנים שיחקו שם אתה מבין כמה הוא גדול״.

ומה דעתך על מכבי הנוכחית?
״קבוצה טובה ומאוד מסוכנת. הם עושים עונה גדולה בטח בהתחשב בנסיבות המיוחדות ובמה שעבר עליהם. מה שמרשים במכבי זה כשהקבוצה לא מאבדת את הרוגע והביטחון שלה בעצמה בשום מצב במשחק. גם כשהם בפיגור הם ממשיכים באותה דרך״.

עודד קטש עם שחקני מכבי תל אביב, צילום: Djordje Kostic

עודד קטש גם שיחק וגם אימן את פאו.
״בפנאתינייקוס מדברים עליו כל הזמן על איזה שחקן גדול הוא היה. אני התרשמתי ממנו מאוד גם כמאמן. אפשר לראות בבירור ששחקנים נהנים לשחק אצלו״.

מה ההערכה שלך לגבי המשך הסדרה?
״אני חושב שזה יהיה צמוד. זו סדרה שתלך לחמישה משחקים״. 

לורנזו בראון, צילום: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

שיחקת הרבה פעמים מול מכבי, איזה משחק הכי זכור לך?
״ההפסד בחצי גמר הפיינל פור במוסקבה ב-2005״.

דוקא הפסד אתה מזכיר?
״היינו אז קבוצה צעירה ועבורי זה היה מפגש אמיתי ראשון עם הרמה הכי גבוהה באירופה. זה לימד אותי הרבה. לפעמים אתה זוכר דווקא את ההפסדים כדברים שתרמו לך רבות. משחקים כאלה עזרו לי להיות יותר טוב ולהגיע לרמה הגבוהה״.

ב-2011 הוא ניצח בגמר את מכבי ועונה לאחר מכן סדרת הפלייאוף ביניהן הגיעה למשחק חמישי שנערך באתונה: ״זה היה משחק גדול. מכבי עשתה קאמבק ובסיום זה היה משחק של קליעות עונשין. דימיטריד דיאמנטידיס קלע זריקת עונשין שניצחה את הסדרה״.

מייק באטיסט זורק מעל סופוקליס שחורציאניטיס, צילום: אלן שיבר

מי שהביא אותו לקבוצה והיה מאמנו לאורך כל הדרך הוא ז׳ליקו אוברדוביץ׳: ״הוא הכי טוב. אין טוב ממנו. הוא המאמן האולטימטיבי שאתה יכול לומר עליו מאמן של שחקנים. על המגרש הוא אלוף בלעשות התאמות במשחקים. הוא הרבה מעבר למאמן. הוא עזר לנו השחקנים לגדול כבני אדם״.

בטיסט נשאר בכדורסל ועבר לאימון. הוא עוזר מאמן בטורונטו, לפני כן היה ביוסטון ועוד קודם לכן עוזר מאמן בוושינגטון וויזארדס של דני אבדיה: ״כשאני הייתי שם הוא היה בתחילת דרכו. מאז הוא התפתח מאוד. הוא שחקן חכם מאוד שרואה את המגרש ויודע מה לעשות עם הכדור. הוא קולע, הוא מוסר, ושחקנים התחילו לתת כבוד גדול להגנה שלו. בהמשך הדרך שלו בליגה אני רואה אותו כרכז. הוא יתפתח עם השנים להיות שחקן NBA מאוד משמעותי״.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
דני אבדיה, צילום: AP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר