ניקולה יוקיץ' התחיל עם מאות יורו בחודש, והיום הוא אחד המשתכרים הבכירים בעולם

הדרך של כוכב דנבר נאגטס לתהילה שונה מכל דבר אחר שהכרנו: מנער בעל משקל עודף שרק אהב לשחק כדורסל הוא הפך לשחקן הטוב ב-NBA • כמה הוא קיבל בחוזה הראשון בליגה והאם יש סנטר שמרוויח יותר ממנו

דני אבדיה מדבר לאחר נחיתתו בישראל // צילום: שמואל בוכריס

ניקולה יוקיץ' הוא ההיפך הגמור מכוכב טיפוסי, בדרך מאיך שמגדירים כוכבים בארה"ב. הדרך שהוא עשה למעלה היא שונה לחלוטין ממה שכישרונות אירופאים גדולים כמו לוקה דונצ'יץ' עשו בדרך לתהילה.

אם דונצ'יץ' סומן כבר בגיל צעיר מאוד כדבר הבא והוביל את ריאל מדריד ונבחרת סלובניה לזכייה באליפויות אירופה, יוקיץ' התחיל ממש מלמטה ומעטים חשבו שיהפוך לכוכב ב-NBA. את הדרך שלו הוא התחיל במגה לקס הסרבית (עוד לפני שנחשבה לחממת פיתוח שחקנים כפי שהיא היום) והרוויח מאות יורו בחודש לפני שהצטיין בשורותיה וחוזהו שודרג לאלפי יורו בחודש.

למרות שסבל ממשקל עודף, הסנטר הגמלוני משהו התבלט בשורות מגה עם ממוצעים נאים בליגה הסרבית וגם נבחר ל-MVP של הליגה האדריאטית. בזכות הצטיינות זו הוא נבחר במקום ה-41 בסיבוב השני בדראפט 2014 במה שהתברר כבחירה הטובה בהיסטוריה של דנבר נאגטס שגם שינתה את פני המועדון לחלוטין, ויש שיגידו גם אחת הבחירות הטובות אי פעם של קבוצה בסיבוב השני, ואולי הטובה שבהן.

אחרי עונת השאלה במגה שבה התבשל יותר והפך לאחד הכישרונות הצעירים המדוברים בעולם, הוא הגיע בקיץ 2015 ל-NBA וקיבל שכר של 1.3 מיליון דולר לעונה. זהו גם היה השכר שלו בשתי העונות הבאות בליגה הטובה בעולם (עם עליות מינוריות).

ניקולה יוקיץ', צילום: גטי אימג'ס

החוזה הגדול הראשון נחתם ב-2018 כשחתם לחמש עונות תמורת 148 מיליון דולרים לכל התקופה. לפני שנתיים האריך הג'וקר את חוזהו בחמש עונות כשחתם על חוזה סופר-מקס תמורת 264 מיליון דולרים לכל התקופה. סוכניו גם הכניסו עבורו מענק עלייה לפלייאוף של 431 אלף דולרים וסכום זהה עבור התקדמות לסיבוב השני בפלייאוף.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אז כך הפך יוקיץ' משחקן אלמוני שמשתכר מאות יורו בחודש לשחקן ה-NBA הרביעי בגובהו בשכר והסנטר עם השכר הגבוה ביותר בליגה. בעונה הסדירה הוא הצדיק כל דולר שהוא מקבל, ובפלייאוף שעומד לצאת לדרך הוא יקבל הזדמנות שוב להראות למה רבים חושבים שהוא השחקן הטוב בעולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר