התמיכה בישראל עלולה לעלות לספורטאית האיראנית בחייה

שחקנית נבחרת הכדורעף מובינה רוסטאמי כתבה באינסטגרם: "אנחנו אוהבים את ישראל ושונאים את הרפובליקה האיסלאמית" • זמן קצר לאחר מכן היא הועלמה על ידי אנשי הביטחון של השלטונות בטהרן

אוהד סעודי מצליף בשחקן כדורגל עם חגורה

גל של תמיכת ספורטאים איראנים בישראל כבש את הרשתות החברתיות מאז ליל תקיפת הכטב"מים. שחקני כדורגל, בהווה ובעבר, מאמן נבחרת הג'ודו ואמיצים רבים נוספים מחו על הברוטאליות של השלטונות בטהרן וניסו להציג את עצמם כנפרדים מהמנהיגים. "אנחנו איראן. אנחנו לא הרפובליקה האיסלאמית" היתה הסיסמה החוזרת.

אל כל אלה הצטרפה אתמול (רביעי) שחקנית נבחרת הכדורעף האיראנית, מובינה רוסטאמי, שהעלתה פוסט בחשבון האינסטגרם שלה ובו כתבה: "כאיראנית, אני באמת מתביישת במתקפה של השלטונות על ישראל, אבל אתם צריכים לדעת שהאנשים באיראן אוהבים את ישראל ושונאים את הרפובליקה האיסלאמית".

אין ספק שמדובר בצעד אמיץ של רוסטאמי, אבל כעת נראה שהיא עומדת לשלם על כך מחיר כבד, ייתכן שגם בחייה. על פי הדיווחים, זמן קצר לאחר פרסום הפוסט הפרו ישראלי, אנשי הביטחון של השלטונות באיראן עצרו את רוסטאמי, ומאז אתמול נעלמו עקבותיה. "רק אלוהים יודע מה יעלה בגורלה", החלו חבריה ברשתות מהחברתיות בניסיונות להפעיל לחץ ולהביא לשחרורה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

החשש לחייה מוחשי, בין השאר כי אחת התגובות לפוסט שלה הגיע מחשבון המזוהה עם כוחות הביטחון האיראנים, ובה נכתב: "נדחוף אותך לשק". נכון לעכשיו איש אינו יודע היכן כלואה רוסטאמי והאם היא עדיין בין החיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר