בידיים שלו: האלמוני שיכול להציל את העונה של הפועל תל אביב

רוי ברנס, השוער בן ה-22, לא חלם שאת ההזדמנות האמיתית הראשונה שלו באדום הוא יקבל ברגעים כל כך קריטיים • "הצגות" שלו והישרדות של האדומים יכולים להזניק לו את הקריירה • ניסו אביטן: "יש לו רק מה להרוויח, אף אחד לא יבוא אליו בטענות אם הקבוצה תרד"

אלימות אוהדים בסיום משחקה של הפועל תל אביב

רוי ברנס גדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב וכמו כל שוער צעיר גם הוא חלם להיות שוער ראשון בקבוצת הבוגרים של המועדון, אבל בוודאי לא ציפה שההזדמנות הראשונה הממשית תהיה ברגע כל כך קריטי לעתיד המועדון.

בעקבות פציעתו/עזיבתו של השוער הליטאי אמיליוס זובאס, ברנס הוצנח לשער דווקא במשחק החשוב מול בית"ר ירושלים ויחד עם כל חבריו נחל מפלה היסטורית וכואבת עם 5:1 צורב. בלי שישאלו אותו, השוער בן ה-22 הפך לאחד השחקנים החשובים בקבוצה, אלה שאמורים לנסות למנוע עוד ירידת ליגה.

ההזדמנות הראשונה של ברנס בבוגרים הייתה אי שם ב-2019, גם אז זה היה מול בית"ר ירושלים, אבל בגביע הטוטו. יחי ההבדל. המאמן ניסו אביטן לא חשש לתת את המושכות לשוער הצעיר. "רוי היה השוער השלישי. ילד מאוד מוכשר, שקט ומופנם שעובד קשה", הוא נזכר. השניים נפגשו בעונה שעברה ברכבת בדרך לחצי גמר ליגת האלופות בין ריאל מדריד למנצ'סטר סיטי והעלו זיכרונות מאותה תקופה.

"הרבה שוער גדולים ומנוסים ממנו היו יכולים לקרוס בסיטואציה שיש היום בהפועל", מנתח אביטן. "אבל יש במערכת אנשים מנוסים שיעזרו לו, כמו מאמן השוערים ניר דוידוביץ'. לרוי אין הרבה מה להפסיד, אלא רק להרוויח. הקהל לא יבוא אליו בטענות אם הם יירדו ליגה, ולכן הוא צריך להגיע משוחרר. אני מאמין שאם ייתן את המקסימום ויגלה יכולת טובה, הוא יפתח לעצמו דלתות לקראת העונה הבאה".

ברנס בפעולה. הגשים חלום במציאות מסובכת, צילום: אלן שיבר

ההזדמנות הממשית הראשונה בבוגרים הייתה במאי 2021, אז קיבל שמונה דקות במשחק ליגה כאשר החליף את השוער יגאל בקר בגלל פציעה. בשנת 2021/22 היה בסגל של האדומים, אך כלל לא קיבל הזדמנות ובעונה שעברה בחר לרדת לליגה א' וחתם בשמשון תל אביב. "מדובר בשוער מאוד מוכשר שהציל אותנו בשנה שעברה. בלעדיו אולי היינו יורדים ליגה. הוא גם שחקן מאוד מיוחד בחדר ההלבשה וכולנו מחזיקים לו אצבעות שיישאר בליגה", אומרים אנשים בשמשון.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אביטן צודק. לאוהדי הפועל תל אביב אין ציפיות גבוהות מהשוער הצעיר, וכך גם לאנשי המקצוע. אם הוא ייתן "הצגות" ויעזור לקבוצה שלו לשרוד בליגה הוא יכול להרוויח את עתידו, באדום או בקבוצה טובה אחרת. גם אם לא יצליח, לא יקרה כלום (אלא אם יספוג גולים רבים באשמתו הישירה), והוא ימשיך לחפש את מקומו בליגות הבכירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר