אפקט מיידי: המהלך של מסאי דגו שהכריע עבור מכבי חיפה את הדרבי

התבניות הקבועות של מכבי חיפה והפועל חיפה קירבו את הדרבי ל-0:0 משמים, אך אז המאמן שלף מהספסל את פרנצדי פיירו, ותוך חמש דקות המחליף בישל פעמיים לדין דוד שקבע 0:2 בסיום • במשחק לא גדול של אף צד, הירוקים לפחות השיגו את מה שרצו • הפועל באר שבע התבססה במקום השלישי אחרי מהפך מול בני סכנין, והכרטיס לאירופה קרוב מתמיד

אלימות אוהדים בסיום משחקה של הפועל תל אביב

המערך שרוני לוי והפועל חיפה הכינו למכבי חיפה החזיק מעמד במשך 72 דקות. שתי תבניות של שתי הקבוצות, שברגע שהן נפגשות הכל תקוע. להפועל זה התאים, למכבי פחות, אבל כך זה היה על כר הדשא, כאילו בדרך ל-0:0 משמים.

אחרי מחצית ראשונה עם 10 דקות תוספת זמן (הדלקת אבוקות ורימוני עשן עם פתיחת המשחק) נראה היה שגם אם ישחקו עוד יומיים, שום דבר לא יקרה. גם במחצית השנייה שתי התבניות נפגשו זו בזו, כמו מבוך שאין ממנו יציאה. אלא שבדקה ה-69 מסאי דגו שינה את הכללים והכניס את פרנצדי פיירו במקומו של דניאל סונדגרן. מכבי עברה לשלושה בלמים ופיירו שיחק לצידו של דין דוד.

שחקני מכבי חיפה חוגגים, צילום: מאור אלקסלסי

ברגע אחד, היה ברור ששתי התבניות לא תואמות זו לזו, כאשר פיירו התעלל בהגנה האדומה מהרגע שנכנס. תוך שלוש דקות מכבי חיפה כבשה פעמיים, שערים זהים. פיירו השתלט עם הגוף, השאיר את דין דוד לבד והחלוץ כבש שני שערים מהירים שהכריעו את הדרבי. בראשון עבר את יואב ג'ראפי וכבש מקרוב ובשני שלח טיל מחוץ לרחבה ופנימה.

להפועל חיפה לא הגיע כלום מהדרבי הזה, בעיקר כי היא לא באה להוציא ממנו משהו. מכבי חיפה ניצחה במשחק לא גדול שלה, אבל בניגוד ליריבתה, היא השיגה מה שרצתה.

דין דוד חוגג, צילום: מאור אלקסלסי
ענאן חלאילי. הכוכב הפצוע צפה מהצד, צילום: מאור אלקסלסי
אוהדי הפועל חיפה ראו עוד דרבי מסתיים בהפסד, צילום: מאור אלקסלסי
שחקני הפועל חיפה מאוכזבים, צילום: מאור אלקסלסי

המהפך שביסס את הפועל באר שבע במקום השלישי

בזמן שמכבי חיפה חיפשה שער ראשון בדרבי, הפועל באר שבע השלימה מהפך בטרנר מול בני סכנין. אחרי הניצחון 1:2 וההפסד המקביל של הפועל חיפה, הקבוצה של אליניב שמדורגת שלישית נהנית מפער של שמונה נקודות מהמקום הרביעי. אם היא תסיים שלישית, היא תעפיל לאירופה גם אם תפסיד בגמר גביע המדינה שאליו העפילה בשבוע שעבר. סכנין מנגד סופרת הפסד רביעי בחמישה משחקים בפלייאוף והיא בדרך הבטוחה לסיים אותו במקום השישי והאחרון. בסיל חורי הבקיע עבור האורחת בטרנר (57) המהפך הגיע בזכות שער עצמי של דור חוגי (65) ופנדל של הלדר לופס (84). קונסטנטינוס סוטיריו הורחק במהלך שהוביל לפנדל.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים, צילום: דני מרון
הלדר לופס כובש בפנדל, צילום: דני מרון
מריאנו בריירו. נפצע בשלב מוקדם והוחלף, צילום: דני מרון
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
בסיל חורי. הבקיע עבור בני סכנין, צילום: דני מרון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר