אבל בכדורגל הישראלי: אגדת הפועל באר שבע, שלום אביטן, הלך לעולמו בגיל 73

מלך השערים של באר שבע בכל הזמנים זכה איתה באליפות אחת ובאחת נוספת עם הפועל תל אביב • היה ידוע כמי שתמיד אומר את שעל ליבו ונחשב לגאוות העיר • הוא סבל בשנים האחרונות מבעיות רפואיות קשות • ראש העיר רוביק דנילוביץ' ספד לו: "חסרונו יורגש בנוף הבאר שבעי" • יהי זכרו ברוך

שלום אביטן. אגדת כדורגל. צילום: דודו גרינשפן

אבל בהפועל באר שבע בפרט ובכדורגל הישראלי בכלל, לאחר שהבוקר (שישי) נודע על מותו של כוכב הקבוצה בעבר שלום אביטן בגיל 73. אביטן, יליד מארסיי, זכה עם באר שבע באליפות אחת ב-1975, ונחשב לאגדה מקומית, בין השער בזכות שעריו המרהיבים וכמי שתמיד התגאה בעיר.

אביטן, מלך השערים של באר שבע בכל הזמנים עם 100 שערים, זכה באליפות נוספת בקריירה ב-1986, הפעם כשחקן הפועל תל אביב. הוא הופיע פעמיים במדי נבחרת ישראל והיה ידוע לא פחות בזכות הפה הגדול שלו, כאשר אמר את כל מה שעל ליבו, בלי מסננים.

אביטן, שגם הסתבך החוק מדי פעם, סבל בשנים האחרונות מבעיות רפואיות לא פשוטות, שלבסוף הכריעו אותו. ראש העיר, רוביק דנילוביץ' ספד לו: "שלום אביטן וחבריו מקבוצ הפועל באר שבע, הביאו כבוד רב וגאווה לעיר. שלום היה דמות צבעונית מיוחדת והוא יחסר מאוד לנוף הבאר שבעי. תנחומינו מעומק לב לרעייתו המסורה גילה, לילדיו ולנכדיו שעטפו אותו באהבה עד לרגעיו האחרונים. העיר באר שבע מרכינה ראש. יהי זכרו ברוך".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שלום אביטן ואוהדי הפועל באר שבע, צילום: דודו גרינשפן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר