הכסף מדבר: שכר כוכבי מכבי תל אביב ופנאתינייקוס

לורנזו בראון מול קוסטאס סלוקאס • ווייד בולדווין מול קנדריק נאן • בונזי קולסון מול מריוס גריגוניס • המהפכה הכלכלית שעברו היוונים בקיץ לוותה גם במשכורות שמנות לשחקנים החדשים במועדון - גבוהות בהרבה משל הצהובים • המספרים המלאים בפנים

שחקני מונאקו מותקפים על ידי אוהדי פנרבחצ'ה

בניגוד למכבי תל אביב שהעפילה לפלייאוף גם בעונה שעברה, פנאתינייקוס, קבוצת הפאר היוונית שמנסה לחזור לקדמת הבמה השקיעה הקיץ כספים רבים וביצעה מהפכה של ממש בסגל הקבוצה.

לאחר שנים מאכזבות באואקה בהן גם נשמעה ביקורת על סירובו של בעלי הקבוצה להשקיע, העונה המצב השתנה והמועדון זינק למקום השני בטבלה לאחר שבעונה שעברה סיים במקום ה-17 והמאכזב. 

המהפכה הכלכלית באואקה הורגשה היטב בקיץ גדוש ורווי בהחתמות נוצצות. ל"ישראל היום" נודע לפי מקורות ביוון כי תקציבה של קבוצת הפאר מיוון מוערך השנה ב-35 מיליון יורו, מה שממקם אותה במקום השני גם בטבלת תקציבי המפעל לעונת 2023/24.

תקציב העתק הושפע באופן ישיר מפעילות הקבוצה בקיץ. ארגין עתמאן שהוחתם בקיץ להיות האיש שאמון על השבתם של הירוקים לפיינל פור לראשונה מאז 2012 קיבל פנקס צ׳קים פתוח והחתים סוללת כוכבים מרשימה. מבט אל שכרי כוכבי הקבוצות שפותחים בחמישייה מלמד מעט מן הפרשי הכוחות הכלכלים שנוטים בבירור לצד הירוק. 

ארגין עתמאן. קיבל פנקס צ'קים פתוח, צילום: אודי ציטיאט

רכז: לורנזו בראון מול קוסטאס סלוקאס 

ל"ישראל היום" נודע כי בכיר משתכרי הקבוצה היוונית הוא קוסטאס סלוקאס, הגארד היווני שערק הקיץ בסערה גדולה מן היריבה המושבעת אולימפיאקוס. על פי הערכות שכרו השנתי של סלוקאס עומד על 2.8 מיליון דולרים בעונה.

בדו-קרב הכלכלי מול יריבו לעמדה בצהוב, שמרוויח על פי הערכות 1.5 מיליון דולרים דולרים בעונה, מנצח אחד מבכירי המשתכרים העונה ביורוליג ללא תחרות. עבור פאו ובעליה דימיטריוס ינאקופולוס, החתמתו של סלוקאס וחוזה העתק עליו חתם אמנם נראה כבר בזמן אמת כמופרך, אך עבור מועדון הפאר היווני שסיים את העונה שעברה במקום הלפני אחרון ביורוליג, היתה זו הצהרת כוונות ודרך לסמן לליגה כולה כי הענק קם מתרדמת.

קלע: ווייד בולדווין מול קנדריק נאן 

קנדריק נאן, הרכש הנוצץ שהגיע באמצע העונה לפנאתינייקוס מה-NBA, מרוויח על פי הערכות כ-2 מיליון דולרים בעונתו הראשונה ביבשת הישנה וכבר נמצא בשיחות על הארכת חוזהו לעונה הבאה שצפוי לגדול ל-3 מיליון דולרים בשנה, כך נודע ל"ישראל היום". על המגרש הקרב בין שניהם מהסקוררים הבולטים והטובים העונה ביורוליג אמנם צמוד אך הקרב הכלכלי הולך גם הוא לצד הירוק. בולדווין חתם בעונה שעברה על הארכת חוזה במכבי תל אביב וגורף לכיסו סכום של 1.5 מיליון דולרים על פי הערכות.

ווייד בולדווין וקנדריק נאן,

סמול פורוורד: בונזי קולסון מול מריוס גריגוניס 

העמדה הצמודה ביותר בפן הכלכלי מגיעה מעמדת הפורוורד. גריגוניס הליטאי, השריד היחיד בחמישייה של פאו ששיחק בקבוצה גם בעונה שעברה, מקבל על פי הערכות משכורות של 800 אלף דולרים לעונה, ניצחון קטן על יריבו לעמדה בקבוצה המקבילה בונזי קולסון שלאחר הארכת חוזהו הצהוב משלשל לכיסו 700 אלף דולרים לעונה, סכום שנראה היום נמוך ביחס לערכו העדכני בשוק.

פאוור פורוורד: ג׳ייק כהן מול דינוס מיטוגלו 

הקרב הכלכלי בעמדת הפאוור פורוורד מוכרע בבירור על ידי דינוס מיטוגלו. הפורוורד היווני שחזר העונה לפאו לאחר תקופת השעייה חתם על חוזה שמוערך ב-850 אלף דולר לעונה על פי מקורות ביוון, סכום שהושפע מהתקופה הארוכה שלא שיחק בגלל שנתפס משתמש בחומרים אסורים. לעומתו ג׳ייק כהן שמקבל על פי הערכות 250 אלף דולרים לעונה, אחד מנועלי טבלת השכר במכבי תל אביב, מוסיף להיות אחד השחקנים היעילים והמשתלמים במפעל ביחס לשכרו.

סנטר: ג׳וש ניבו מול מתיאס לאסור 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

קרב הסנטרים סומן בתחילת הסדרה כאחד המפתחות המרכזים שישפיעו על תוצאת הסדרה. שניים משחקני הפנים הטובים ביותר העונה במפעל נאבקים בצורה צמודה על הפרקט אך בחשבון הבנק הפרס הולך לסנטר הצרפתי של פנאתיינקוס שחתם הקיץ במועדון על חוזהו שמוערך בכ-1.6 מיליון דולרים לעונה, כפול מהסכום אותו מקבל יריבו לעמדה במכבי תל אביב. על פי הערכות של גורמים בענף בעונה הבאה צפוי ניבו לחתום באחד מבכירות המפעל תמורת חוזה של 1.6 מיליון דולרים גם כן, שדרוג משמעותי לעומת שכרו הנוכחי שמוערך בכ-800 אלף דולרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר