מכבי תל אביב מתגעגעת: כמה שווה רענן כץ?

20 שנים לאחר הזכייה הבלתי נשכחת ביורוליג ביד אליהו ובצל חוסר הוודאות הכלכלית בשל המלחמה, ייתכן שאדם אמיד כמו איש העסקים היהודי-אמריקני היה יכול לעזור לצהובים • אז בכמה מוערך הונו ומאיפה המקורות הכספיים? המספרים המלאים בפנים

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 78

לא בטוח שבהנהלת מכבי תל אביב מתגעגעים לרענן כץ בשל חילוקי הדעות שהיו בין הצדדים בזמן הבעלות המשותפת, אבל מה שבטוח הוא שבזמנים כאלה של חוסר ודאות כלכלי בשל המלחמה, אדם עם אמצעים כמו איש העסקים היהודי-אמריקני היה עוזר מאוד לצהובים.

הונו של כץ בן ה-87 מוערך כיום בכמיליארד דולרים. הוא מתגורר במיאמי, שם מרכז חייו ועסקיו. חברת RK שבבעלותו מחזיק בלמעלה מ-6 מיליון מטרים רבועים של שטחי מסחר ו-100 אלף של שטחי משרדים. בשנת 1986 הוא הפך לשותף בבעלות על קבוצת הכדורסל של מיאמי היט איתה זכה בשלוש אליפויות במהלך השנים. לפי הדיווחים בארה"ב, כץ השקיע עשרות מיליוני דולרים בקבוצה. במיאמי החליטו לקרוא רחוב על שמו "שדרות רענן כץ".

רענן כץ, צילום: אלן שיבר

בשנת 2003 רכש כץ 9% מהבעלות במכבי ת"א מ"חברת גיבור ספורט". לאחר מכן קנה חלקים נוספים ולבסוף החזיק בשליש מהבעלות על המועדון. במהלך שבע השנים שלו במועדון הגיעה הקבוצה ארבע פעמים לגמר היורוליג וזכתה פעמיים באליפות אירופה. בשנת 2009, לאחר סכסוך מתוקשר עם גורמים אחרים במועדון, הוא החליט לעזוב ומכר את חלקו תמורת שבעה מיליון דולרים. עם זאת, שנים לאחר מכן המשיך כץ לפרסם את חברת RK על מסכי הלדים בהיכל מנורה מבטחים. לפי דיווחים הוא שילם על כך כ-300 אלף שקלים לעונה.

כץ ממשיך לשמור על קשר הדוק עם הכדורסל הישראלי ומאז עזב את מכבי ת"א תרם לגופים שונים בענף. בשנת 2013 תרם כ-100,000 דולרים הן לנבחרת הבוגרת וגם לאקדמיה של איגוד הכדורסל. בין השאר גם תרם לקבוצות שונות כמו הפועל גליל עליון ואחרות. מסוף שנת 2013 הוא מעניק מלגה בסך 1,000 דולרים לשחקן הישראלי המצטיין בליגת העל מדי מחזור.

ג'ורדן כהן מקבל את פרס השחקן הישראלי המצטיין של חודש ינואר, צילום: לירון מולדובן
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בשנת 2015 העביר תרומה בסך 150 אלף דולר למנהלת הליגה, וכהוקרה על תרומה זו ותרומות נוספות למנהלת, קיבל את תואר נשיא הכבוד של הליגה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר