ג'יימס ווב בראיון ל"ישראל היום": "הצהרת הכוונות שלנו תהיה לצאת עם 0:2 מיוון"

הפורוורד של מכבי תל אביב מוכן לכל תרחיש: "יהיה משחק קרבי, נבוא מפוקסים" • מקווה שאפשר יהיה להסתדר בלי ווייד בולדווין: "יהיה קשה בלעדיו, כל שחקן יצטרך לעשות קפיצת מדרגה" • ומאמין שאפשר לשחזר את ההישג ממשחק 1: "אנחנו חבורה מאוחדת שמצאה דרך לנצח" • הכל מוכן למשחק 2 בסדרת הפלייאוף מול פנאתינייקוס

ווייד בולדווין עולה לחימום באואקה וזוכה לקבל פנים חמה מאוהדי פנאתינייקוס

48 שעות לאחר שהיממה את האואקה וגנבה את הביתיות מפנאתינייקוס עם ניצחון חוץ דרמטי, מכבי תל אביב תשוב הערב (חמישי) לאולם המיתולוגי באתונה בתקווה לעלות ל־0:2 בסדרת הפלייאוף ולעשות צעד גדול נוסף אל עבר פיינל פור היורוליג לראשונה מאז הזכייה ב-2014.

לא מעט דרמות וניסיונות להכניס אלמנטים פוליטים ולאומיים נעשו בזמן הקצר שבין המשחק הראשון לשני, אך את שחקני האלופה אירועים אלה פחות העסיקו אמש, בעוד עיקר תשומת הלב כוון בלוייד בולדווין ומצבו הרפואי, שמוגדר עדיין בסימן שאלה לקראת ההתמודדות.

רגעים ספורים לפני המשחק השני התפנה ג׳יימס ווב, אחד הסימנים לפריחה המאוחרת ולריצה הקבוצתית של הצהובים בחודשים האחרונים, לשיחה עם "ישראל היום", ושיתף מתחושותיו לקראת המשחק השני בסדרה: "אנחנו נפגוש את פנאתיינקוס הטובה ביותר שאפשר לקבל ונהיה מוכנים לחטוף את המכות החזקות ביותר שהם יכולים להנחית עלינו. האואקה יהיה מלא ורועש הערב שוב והם ישחקו מאוד חזק ואגרסיבי כאן. נצטרך לעשות כמה התאמות ושינויים בתוכנית המשחק שלנו על מנת להיות ערוכים לזה ולהיות מפוקסים וחדורי מטרה".

עבורכם הניצחון הראשון היה הצהרת כוונות?
״כן, ללא ספק. הניצחון הזה נתן לנו את הביטחון שהיינו צריכים במשחק חוץ, כדי לדעת שאנחנו מסוגלים לנצח פה. אנחנו יודעים שזה אפשרי לעשות את זה שוב כי זה עומד להיות משחק קרבי מאוד. נצטרך להישאר מפוקסים, אנרגטיים וממוקדים למשך 40 דקות".

הלחץ הערב עבר לצד של פנאתינייקוס בגלל התוצאה במשחק הראשון?
"כן ולא. יש גם עלינו לחץ לנצח הערב, כי אנחנו רוצים לצאת מיוון עם 0:2 והצהרת כוונות משלנו".

ווב. חלק מהרוטציה וממגמת השיפור הקבוצתית, צילום: אי.פי

 

לאורך חודשים רבים ניכר היה על ג׳יימס ווב כי תהליך ההתאקלמות לקבוצה בסדר הגודל של מכבי תל אביב, עם הלחץ והציפיות שקיימות בה והסיטואציה שהשתנתה בן רגע בגלל המלחמה, משפיעים עליו. הפורוורד התקשה לתרום ונדחק אל מחוץ לרוטציה, אך בחודשיים האחרונים הוא מצא אט אט את מקומו והיה לנדבך חשוב בריצה המרשימה של הצהובים בכל המסגרות. במשחק בין הצדדים בסדרה עלה ווב מן הספסל ותרם 6 נקודות ו-5 כדורים חוזרים ב-10 דקות בלבד.

מה סוד הקסם שלכם העונה?
"אנחנו מצליחים להישאר ביחד, מחוברים. זו הייתה שנה קשה, ארוכה וכואבת עבורינו. לא לשחק מול הקהל הביתי שלנו, לשחק רק משחקי חוץ. נשארו ביחד והתגבשנו כקבוצה. אנחנו חבורה של שחקנים שנשארה מאוחדת ומצאה דרך לנצח".

שיחת היום במועדון עסקה במצבו של כוכב הקבוצה הפצוע ווייד בולדווין. הגארד הצהיר לאחר המשחק הראשון בסדרה כי הוא מתכנן לעלות לשחק במשחק השני על אף הפציעה שמנעה ממנו לסיים את הרבע הרביעי, אך הקבוצה הודיעה כי השחקן עבר אתמול אחר הצהריים בדיקת MRI, בה התברר כי הוא סובל מקרע קל בשריר הירך האחורי ובשלב זה לא יוכל לקחת חלק במשחק מול פנאתינייקוס.

"זה יהיה קשה עבורינו אם הוא לא יישחק, אך כשחקנים מקצוענים אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש וכל שחקן שיעלה לשחק יצטרך לעשות את קפיצת המדרגה", מגיב למצב ווב, "אנחנו לא יודעים מה יקרה, אבל אנחנו יודעים שאנחנו קבוצה, אנחנו נעלה ביחד ונלחם ביחד".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לסיום שלח הפורוורד מסר לאוהדי קבוצתו שעקבו לאורך החג אחרי תוצאת המשחק הראשון באתונה. "אתם אולי לא פה איתנו פיזית, אבל אנחנו מרגישים אתכם ברוח שלנו ובאנרגיות שלכם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר