צמוד עד הסוף: בחזרה לסדרה האחרונה בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס

מהפכים, דרמות, הופעות גדולות ודיאמנטידיס אחד שקבע הכל • שבוע לפני שייפגשו בפלייאוף, חזרנו לסדרה הקודמת בין הקבוצות שהלכה עד לשנייה האחרונה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים את העפלה לפלייאוף היורוליג

מכבי תל אביב ניצחה הערב (חמישי) 85:113 את באסקוניה, מה שהקנה לה את המקום בסדרה נגד פנאתנייקוס על המקום בפיינל פור היורוליג. 

המשחקים בין שתי הקבוצות לאורך השנים תמיד היו רותחים. הן רגילות להיפגש דווקא בגמרים, כמו ב-2000, 2001 ו-2011, אבל המפגש האחרון ביניהן אחרי סיום העונה הסדירה היה כבר לפני 12 שנה. 

הזמנים היו אחרים. שתי הקבוצות היו בטופ של אירופה אחרי מפגש רותח בגמר שנה קודם לכן. אצל הצהובים שיחקו הכוכבים סופוקליס שחורציאניטיס, דווין סמית וקית' לנגפורד (ששנתיים לאחר מכן יהיה גורם משמעותי בנס מילאנו), כאשר בגזרת הישראלים שיחקו טל בורשטיין, ליאור אליהו, גיא פניני, דייויד בלו ויוגב אוחיון. בצד השני? הרשימה נוצצת: שאראס, דימיטריס דיאמנטידיס, מייק באטיסט, ניק קלאת'ס הצעיר. על הקווים: ז'ליקו אוברדוביץ' האגדי ועוזרו דימיטריוס איטודיס. 

סופוקליס שחורציאניטיס ותיאו פאפאלוקאס, צילום: אלן שיבר
שאראס וטל בורשטיין, צילום: אלן שיבר

היוונים היו טובים יותר ואיכותיים, אבל החבורה בצהוב הייתה עיקשת ושקקה לנקום על הגמר. המשחק הראשון סימל היטב את מאזן הכוחות ודיאמנטידיס כיכב בדרך ל-73:93 כל ירוק. למשחק השני, יומיים לאחר מכן, הצהובים הגיעו חדורי מטרה, גררו את ההתמודדות להארכה ושלשה גדולה של בלו סידרה ניצחון 92:94 שהשוותה ל-1:1.

שחקני מכבי תל אביב באואקה, צילום: AFP
יוגב אוחיון זורק, צילום: אלן שיבר

המשחק השלישי בסדרה והראשון ביד אליהו, אז היכל נוקיה, הראה את הכוח של האולם הביתי. הצהובים פתחו חזק מאוד וירדו למחצית ביתרון דו ספרתי, אבל היוונים הצליחו לשוב לפער של נקודה בלבד. למזלה היה לה את אוחיון, שחווה נסיקה ביכולת ככל שהסדרה התקדמה, ו-12 נק' ו-6 אסיסטים שלו סידרו ניצחון 62:65 ומהפך בסדרה.

משחק מספר 4 התחיל בצורה דומה למשחק השלישי, אבל קלאת'ס הצעיר הוביל בריחה ברבעים השני והרביעי כדי להשוות ל-2:2 בזכות 69:78 שהחזיר את הסדרה למשחק מכריע באואקה. 

יוגב אוחיון מול דימיטריס דיאמנטידיס, צילום: אלן שיבר
ז'ליקו אוברדוביץ' על הקווים. מאחוריו דימיטריוס איטודיס, צילום: אלן שיבר

ביוון, דיאמנטידיס הוביל בריחה ירוקה במהלך הרבע השני וחלום הפיינל פור היה נראה רחוק. הצהובים הצליחו לחזור ברבע השלישי רק כדי לראות את היתרון היווני חוזר, שוב בהובלת האגדה היוונית והפער גדל ל-7 דקה ועשרים לסיום הסדרה.

לנגפורד צמצם ל-2 עם חמש נקודות רצופות, היוונים העלו את ההפרש לשלוש, אבל פניני סחט עבירה 9 שניות לסיום ששלחה אותו לזרוק שלוש זריקות עונשין, אותן הוא קלע. הנדריקס ביצע עבירה על דיאמנטידיס חמש שניות לסיום ואחרי שקלע רק את הראשונה והחטיא את השנייה, הריבאונד הגיע לטל בורשטיין, שניסה להגיע לזריקה נוחה אבל לא הצליח לעבור את החצי וזה 85:86 יווני בסיום. 

סופו באואקה, צילום: AFP
דייויד בלאט, צילום: אלן שיבר
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

גם השנה יש משהו דומה. אמנם השחקן הוותיק ברוטציה של היוונים הוא בכלל מריוס גריגוניס הליטאי והמאמן הוא ארגין עתמאן, אבל רשימת הכוכבים בלתי נגמרת כשמנגד יש חבורה מלוכדת שהולכת יחדיו שנה שנייה ברציפות עם שינויים קלים. האם הפעם הסדרה תיגמר בצורה שונה?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר