קבוצות הפאר של היורוליג בעקבות ג'וש ניבו

גורמים בכירים בשוק האירופי מעריכים בשיחה עם "ישראל היום" כי הקבוצות שצפויות להיאבק הקיץ על שירותיו של שחקן מכבי תל אביב יהיו כנראה מילאנו, אנאדולו אפס, ריאל מדריד ומונאקו • השחקן בן ה־26, שנמצא בשיא הקריירה שלו ומחזיק בדרכון ניגרי, שמאפשר לו לשחק כמקומי ולא כזר בליגה הספרדית

רומן סורקין חוזר להתאמן אחרי הפציעה / מכבי ת"א

גורמים בכירים בשוק האירופי מעריכים בשיחה עם "ישראל היום" כי הקבוצות שצפויות להיאבק הקיץ על שירותיו של ג'וש ניבו יהיו כנראה מילאנו, אנאדולו אפס, ריאל מדריד ומונאקו, שאמורות לבצע שינויים בקו הקדמי שלהן.

הבלאנקוס נערכים לאפשרות שוולטר טבארס יעזוב ל־NBA. האפשרות לצרף את השחקן בן ה־26, שנמצא בשיא הקריירה שלו ומחזיק בדרכון ניגרי, שמאפשר לו לשחק כמקומי ולא כזר בליגה הספרדית, הופכת את מועמדותו למשתלמת במיוחד עבור האלופה והמוליכה. מילאנו מחפשת כבר שנים שדרוג מתחת לסלים, וצפויה להיפרד הקיץ מאלכס פוית'רס ואילו אנאדולו אפס צפויה לעבור מהפכה מקצועית על הקווים ובסגל.

כל משחק טוב ג'וש ניבו הוא סיבה לשמחה ולדאגה במכבי. לצד שביעות הרצון הגדולה מהשחקן, בקבוצה יודעים שככל שהוא מרשים יותר - כך מחירו עולה והדרך להשאירו בקיץ נעשית קשה ומורכבת יותר. הסנטר האמריקאי מציג את עונתו הטובה ביותר בקריירה, זוכה לעניין רב בקרב קבוצות היורוליג הבכירות ונחשב אחד מהמועמדים לתואר השחקן המשתפר של העונה במפעל.

טבארס. יקבל הצעת ענק?, צילום: Getty

השיפור שהציג ניבו והיכולת הנפלאה שלו העונה מפתיעים עוד יותר כשנזכרים שרק בקיץ האחרון המשך דרכו במועדון הוטלה בספק. כזכור, שחקן הפנים חתם על חוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת. לאורך עונתו הראשונה בצהוב חווה ניבו עליות וירידות ופציעה שעבר בסיום העונה הסדירה מנעה ממנו לשחק בפלייאוף הליגה. עודד קטש האמין מאוד בשחקן ובסגנונו והיה מהגורמים משמעותיים ביותר להחלטה של הצהובים לממש את חוזהו של השחקן בקיץ שעבר.

אם בעונה שעברה מטרת העל של מכבי ת"א היתה להשאיר את הצמד לורנזו בראון־ווייד בולדווין - העונה המטרה הראשית היא להשאיר את שחקן הפנים שלהם. האמריקני, שמיוצג בידי סוכן העל מישקו רזנטוביץ', מסיים את חוזהו בקיץ הקרוב ויהיה אחד מהשמות המבוקשים ביותר בשוק הסנטרים המצומצם והיקר. במועדון מודעים לשיפור הבולט ביכולתו של הסנטר ומעוניינים להאריך את חוזהו, אך גם ערים לתחרות הגדולה בשוק ומבינים כי השארתו תהיה אתגר גדול ביותר.

ניבו. ביקוש ענק, צילום: צילום: Djordje Kostic

ניבו חתם בקיץ 2022 על חוזה לשתי עונות בצהוב ומשתכר כ־800 אלף דולר בעונה - חוזה שכבר בזמן אמת נחשב גבוה, והסתמך על הפוטנציאל שראו בניבו במועדון. את דרכו ביורוליג החל השחקן בז'לגיריס קובנה בשכר של כ־250 אלף דולר לעונה, ובעונה הבאה הוא צפוי להרוויח פי שישה יותר.

השיפור ביכולתו ורצונו לשדרוג יהיו אתגר כלכלי גדול לצהובים, שייאלצו להתחרות באריות המפעל. הקבוצות הבכירות יכולות להכפיל את שכרו ללא קושי ולשלם יותר ממיליון וחצי דולר לעונה - סכומים שבהם יתקשו הצהובים להתחרות, במיוחד כי כנראה גם העונה הבאה תושפע מהמצב הביטחוני בישראל.

התקציב ל־2024/25 עדיין לא ברור, משום שטרם ידוע אם המשחקים יחזרו לארץ וכמה כסף יופנה לכיסוי גירעונות מהעונה הנוכחית, שבה לפי ההערכות הפסידו הצהובים כ־20 מיליון שקלים. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
עודד קטש, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר