אלות ורימוני הלם: המשטרה החלה בפינוי המפגינים באוניברסיטת קליפורניה

ברשת CNN דיווחו על ירי כדורי גומי במהלך פינוי המאהל שהקימו סטודנטים פרו-פלשתיניים בקמפוס UCLA • כמה מפגינים נעצרו ועוד כמה נפצעו במהלך העימותים

שוטר מוביל מפגין אזוק באוניברסיטת קליפורניה. צילום: רויטרס

משטרת לוס אנג'לס החלה בפינוי מאהל המחאה של תומכי הפלשתינים באוניברסיטת קליפורניה, כשעימותים קשים פרצו במקום. רשת החדשות האמריקנית CNN פרסמה כי המשטרה ירתה כדורי גומי לעבר המפגינים, שהתבצרו במתחם.

עוד דווח כי המשטרה פרצה למתחם האוהלים שהקימו המוחים ועצרה עשרות מהם. תמונות של מפגינים מובלים אזוקים פורסמו ברשתות החברתיות. המשטרה ירתה רימוני הלם ללב המתחם, זאת בשעה שהסטודנטים המפגינים החזיקו במגני פלסטיק וסירבו לעזוב את המקום.

המשטרה בלוס אנג'לס מפנה את המפגינים הפרו-פלשתינים מקמפוס UCLA // צילום: רויטרס

השוטרים הצליחו לפרוץ דרך הביצורים המאולתרים שהקימו המפגינים, הכוללים גדרות מתכת וקירות עץ, זאת לאחר שעשרות מפגינים ניסו לחסום את דרכם ולמנוע מהשוטרים להיכנס למאהל.

רשת חדשות מקומית דיווחה כי לפחות שני אוטובוסים מלאים בסטודנטים עצורים יצאו מאזור הקמפוס. בסרטון שפרסמו המפגינים ברשת החברתית אקס נראית מפגינה שנפגעה מירי אמצעי לפיזור הפגנות בכינון ישיר. בסרטון היא מופיעה שרועה על הקרקע ומנסה להגן על פניה בידיה.

רשויות האוניברסיטה הכריזו שלשום על המאהל כפעילות בלתי-חוקית והזהירו את המוחים כי יהיו השלכות אם לא יפנו את המקום. ההכרזה הגיעה בהפתעה מוחלטת, שכן הקמפוס נחשב לאחד הסובלניים ביותר בארה"ב, אולם נראה שהעימותים המתמשכים היו יותר מדי עבור הנהלת המוסד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר