ההפגנות הפרו פלשתיניות בקמפוסים בארה"ב מסלימות - עשרות סטודנטים נעצרו

באוניברסיטת ייל המוחים הקימו אוהלים והניפו שלטים הקוראים להחרים את ישראל • לטענתם, המוסד "מממן את הטבח בעזה" - כ-50 נעצרו • גם באוניברסיטת ניו יורק נעצרו עשרות במחאה דומה • בהרווארד ניסו להקדים תרופה למכה וסגרו את הרחבה המרכזית • הנשיא ביידן התייחס: "אני מגנה את ההפגנות האנטישמיות״

הפגנה פרו פלשתינית באוניברסיטת ניו יורק. צילום: Getty Images via AFP

ההפגנות הפרו-פלשתיניות באוניברסיטאות המובילות בארה"ב מתגברות ומסלימות: מאות מפגינים התאספו הלילה (בין שני לשלישי) בין היתר באוניברסיטאות ניו-יורק, ייל וקולומביה. באוניברסיטת ניו יורק (NYU), עשרות נעצרו בטענה כי המוסד תומך בישראל, כשסטודנטים ואנשי סגל השתלטו על רחבה מרכזית בקמפוס וסירבו להתפנות. 

הם מחו על עזיבתם של כ-75% מתושבי רצועת עזה לרפיח בצל המלחמה וכן על היקף ההרוגים ברצועה מאז תחילתה של חרבות ברזל. באוניברסיטת ייל שבקונטיקט נעצרו כ-50 סטודנטים לאחר שהקימו אוהלים ברחבה המרכזית של הקמפוס - וסירבו להתפנות משם.

לטענתם, הנהלת האוניברסיטה "מממנת את טבח העם בעזה" באמצעות השקעותיה בישראל. המוחים הניפו שלטים שקראו להחרים את ישראל. גם איומי האוניברסיטה כי אם לא יפנו את הרחבה הם עלולים לעמוד בפני הרחקה מהלימודים לא עזרו.

המוחים טענו: הנהלת האוניברסיטה "מממנת את טבח העם בעזה", צילום: Getty Images via AFP

באוניברסיטת הרווארד ניסו להקדים תרופה למכה וסגרו את הרחבה המרכזית מחשש להתלקחות מהומות דומות כמו אלה שפרצו בשאר האוניברסיטאות. אתמול התייחס נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, להפגנות ואמר: ״אני מגנה את ההפגנות האנטישמיות. אני גם מגנה את מי שלא מבין מה קורה עם הפלשתינים״.

הקימו אוהלים וסירבו להתפנות. אוניברסיטת ניו יורק, צילום: Getty Images via AFP

בנוגע למחאות הסוערות נגד ישראל שאירעו בימים האחרונים באוניברסיטת קולומביה, אמר: "בימים האחרונים ראינו הטרדות וקריאות לאלימות נגד יהודים. האנטישמיות הבוטה הזו מסוכנת ויש לגנות אותה, ובפירוש אין לה מקום בקמפוסים, או בכל מקום אחר במדינה שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר