ביידן במאמר מיוחד: "אם איראן תסלים את המתקפה - ארה"ב עלולה להיגרר פנימה"

הנשיא האמריקני קרא לבית הנבחרים לאשר את חבילת הסיוע לשתי המדינות הנלחמות ב"אויבים חסרי בושה" – רוסיה במקרה של אוקראינה, איראן במקרה הישראלי • "לא יעלה על הדעת שנעמוד מנגד אם הגנתה של ישראל תיחלש ולאיראן יתאפשר להשיג את ההרס שביקשה", כתב

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום DONT

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם היום (רביעי) מאמר מיוחד ב"וול סטריט ג'ורנל". במאמר נכתב: "אם איראן תסלים את המתקפה - ארה"ב עלולה להיגרר פנימה"

"אם איראן תצליח להסלים באופן משמעותי את תקיפתה על ישראל, ארה"ב עלולה למצוא עצמה נגררת פנימה. לא יעלה על הדעת שנעמוד מנגד אם הגנתה של ישראל תיחלש ולאיראן יתאפשר להשיג את ההרס שביקשה להשיג בסוף השבוע האחרון", כך כותב נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במאמר מיוחד ל"וול סטריט ג'ורנל".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: אי.פי

במאמר, שכותרתו "רגע האמת בעניין אוקראינה וישראל", קורא ביידן לבית הנבחרים לאשר את חבילת הסיוע לשתי המדינות הנלחמות ב"אויבים חסרי בושה" – רוסיה במקרה של אוקראינה, איראן במקרה הישראלי. "איראן הוציאה בסוף השבוע מתקפה חסרת תקדים נגד ישראל באמצעות טילים וכטב"מים. כ-2,000 ק"מ צפונה משם, רוסיה המשיכה בהפצצותיה את אוקראינה, שרק החריפו בחודש האחרון".

"זה לא הזמן לנטוש את ידידינו", קובע ביידן. "על בית הנבחרים להעביר בדחיפות את החקיקה לאוקראינה ולישראל, כמו גם למען הסיוע הומניטרי לפלשתינים בעזה".

יירוט בשמי ישראל של המתקפה האיראנית, צילום: אי.פי.אי

ביידן מציין כי הן ישראל והן אוקראינה מסוגלות להגן על ריבונותן, שתיהן תלויות בסיוע האמריקני, לרבות בנשק מתוצרת ארה"ב, כדי להצליח במשימה. "פוטין מגביר את הלחץ באמצעות חברותיו: סין מספקת לרוסיה שבבים ומוצרי אלקטרוניקה אחרים, הקריטיים לתעשייה הצבאית; איראן שולחת מאות כטב"מים; צפון קוריאה מספקת פגזים טילים בליסטיים", מזכיר ביידן.

"אוקראינה מאבדת שטחים שכבר שחררה מאז החלה המלחמה". ואילו איראן, "שבמשך שנים העניקה חסות וסיוע לחיזבאללה, חמאס ומיליציות אחרות, תקפה הפעם בעצמה – בניסיון לפרוץ את ההגנה האווירית של ישראל.

"הן אוקראינה והן ישראל נמצאות תחת מתקפה של אויבות המבקשות את השמדתן. פוטין רוצה לשעבד את העם האוקראיני ולספח אותו לאימפריה הרוסית, ממשלת איראן רוצה להרוס את ישראל לעד – ולמחוק את המדינה היהודית היחידה מהמפה. לארה"ב אסור לקבל אף לא אחת מהתוצאות האלה – לא רק בגלל שאנחנו ניצבים לצד ידידנו, אלא גם משום שמדובר בצורך ביטחוני אמריקני".

"רגעים בהיסטוריה המחייבים מנהיגות ואומץ"

במאמרו הזכיר ביידן כי אם הסיוע לאוקראינה ולישראל יעבור סופית בקונגרס, הכסף יישאר באמריקה. "נשלח אליהן אמל"ח מהמחסנים שלנו, ואז נשתמש בכסף שיקצה הקונגרס כדי לחדש את המלאים על ידי רכש מיצרנים אמריקניים. מדובר בטילי פטריוט, המיוצרים באריזונה, בטילי ג'בלין המיוצרים באלבמה, ובפגזים המיוצרים באוהיו, פנסילבניה וטקסס. נשקיע בתעשייה האמריקנית, נרכוש מוצרים אמריקניים המיוצרים על ידי פועלים אמריקנים, נסייע לתעסוקה ב-40 מדינות ונחזק את ביטחוננו. נסייע לחברינו לסייע לעצמם". את מאמרו מסיים ביידן במילים: "יש רגעים בהיסטוריה המחייבים מנהיגות ואומץ. זה אחד מהם".

נזכיר כי חבילת הסיוע בסך כ-95 מיליארד דולר אושרה בסנאט, אולם מצריכה אישור גם של בית הנבחרים. יו"ר הבית, הרפובליקני מייק ג'ונסון, מנע עד כה אפילו את העלאת החבילה להצבעה – בין השאר בגלל לחץ מצד האגף הקיצוני במפלגתו, שמאיים בהדחתו.

היום הודיע ג'ונסון למחוקקים הרפובליקנים כי בכוונתו להביא לדיון "בקרוב" טקסט לשלוש הצעות החוק בעניין הסיוע לאוקראינה, ישראל ולבעלות הברית האמריקניות באזור ההודו-פסיפי. לדבריו, ההצעה תציע לבנות את הסיוע כהלוואה ומנגנוני בקרה מחוזקים לצדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר