אפגניסטן: מאות הרוגים בשיטפונות במזרח המדינה

שלטונות הטליבאן במדינה הודיעו כי 315 בנ יאדם נספו ועוד 1,600 נפצעו בסדרה של הצפות ומפולות בוץ במחוז בגלאן • ארגון הטרור השולט במדינה פנה לקהילה הבינלאומית בבקשת סיוע

גופות של הרוגי השיטפונות במזרח אפגניסטן. צילום: איי.פי

אסון בתוך טרגדיה: מאות בני אדם נהרגו ועשרות אלפים נאלצו לעזוב את בתיהם בשיטפונות קשים בצפון מזרח אפגניסטן, מהחמורים שהמדינה מוכת הקרבות ידעה בעשורים האחרונים.

השיטפונות התמקדו במחוז בגלאן, אחד המחוזות המתועשים והמתפתחים במדינה הענייה, שנשלטת מאז שנת 2020 על ידי ארגון הטליבאן, שהפיל את הממשלה הנבחרת בקאבול והקים משטר של כפייה דתית ודיכוי.

אפגניסטן: חילוץ ילדים מהשיטפונות במזרח המדינה



על פי רשויות הטליבאן, 312 בני אדם נהרגו ועוד 1,600 נפצעו בסדרה של הצפות ומפולות בוץ. רבים מההרוגים הם קשישים וילדים שלא עלה בידם להימלט לפני הגעת מי השיטפון. ההצפות נגרמו מגשמים כבדים שפקדו את האזור המדברי באופן החריג לעונה.

שר הפליטים של ארגון הטליבאן פרסם הודעה בה קרא למדינות הקהילה הבינלאומית ולארגון האומות המאוחדות לשלוח סיוע למדינה מוכת האסון. מאז עליית הטליבאן לשלטון במדינה, מדינות זרות וארגוני סיוע קיצצו משמעותית את העזרה למדינה, שנשענה בכבדות גם קודם לכן על סיוע הומניטארי, וכעת חלקים גדולים מהמדינה נמצאים על סף רעב.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר