"כולם מבקשים מנתניהו לא לתקוף": בעולם מגיבים למבצע ברפיח

מזכיר החוץ של האיחוד האירופי פרסם קריאה לעצור את הכניסה לרפיח • ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם מאמר מערכת בו נטען כי ישראל חייבת לכבוש את רפיח על מנת לסיים את שלטון חמאס

אזרחים פלשתינים מתפנים מרפיח. צילום: אי.פי.איי

בעולם החלו להגיב היום (שלישי) לפעולה הקרקעית המסתמנת של כוחות צה"ל בסביבות העיר רפיח, אם כיבוש צדו הפלשתיני של מעבר רפיח, שנמצא בחלקה הדרומי של המובלעת הנשלטת על ידי חמאס.

נציב החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל,  גינה את הפעולה וקרא לעצירתה המידית בפתח ישיבת המועצה האירופאית בבריסל. "המתקפה ברפיח החלה שוב, למרות כל הבקשות של הקהילה הבינלאומית, ארצות הברית, מדינות האיחוד האירופי, כולם מבקשים מנתניהו לא לתקוף", אמר בורל.

שר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזף בורל בביקורו בלבנון, צילום: אי.פי



"אני מפחד שזה הולך לגרום שוב להמון נפגעים, נפגעים אזרחיים. לא משנה מה הם אומרים. אין אזורים בטוחים ברצועת עזה", אמר בורל.

בתוך כך, בעיתון השמרני "וול סטריט ג'ורנל" פורסם מאמר מערכת הקורא לישראל לכבוש את רפיח ובכך למוטט סופית את שלטון חמאס ברצועת עזה. במאמר, שכותרתו "מדוע על ישראל לכבוש את רפיח", נכתב כי "החלטתו של ביידן להתיצב נגד כל מהלך ברפיח קשה להבנה. מאחר ואין עוד דרך להשיג ניצחון ישראלי, ביידן מציב את עצמו בצד של תבוסה ישראלית וניצחון לחמאס".

עוד נכתב כי "אם מר ביידן מעוניין בהפסקת אש בעלת ערך, עליו לתמוך בישראל ולתת לחמאס להבין איך זה מרגיש לשאת ולתת כשגבו לחוץ אל הקיר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר