ראש העיר איסטנבול: "חמאס הוא ארגון טרור"

אקרם אימאמאולו, שנבחר באחרונה מחדש לעמוד בראשות העיר הגדולה בטורקיה מטעם מפלגת האופוזיציה, כינה את מתקפת 7 באוקטובר "מצערת מאוד" • עם זאת, ראש העיר מתעקש: "המתקפה הפראית על פלשתינים חייבת להיפסק"

ראש העיר איסטנבול, אקרם אימאמאולו. צילום: רויטרס

קול שונה מטורקיה: אקרם אימאמאולו, ראש העיר איסטנבול ואחת הדמויות המובילות באופוזיציה הטורקית, התבטא בחריפות נגד חמאס והצהיר כי מבחינתו מדובר בארגון טרור, זאת בניגוד לעמדתו של נשיא טורקיה ארדואן, המקיים קשרים מלאים עם הארגון. 

בראיון לרשת החדשות האמריקנית CNN אמר אימאמאולו: "חמאס ביצע מתקפה בשטחה של ישראל שאנחנו עצובים ממנה מאוד. כל מבנה פוליטי שמבצע מתקפות טרור בהיקף נרחב, נחשב על ידינו כארגון טרור".

אימאמאולו בחר בגישה מורכבת יותר למתרחש ואמר: "לצערנו, אותו דבר קורה לפלשתינים חפים מפשע על ידי ישראלים היום. אני דורש ששני הצדדים יוערכו בהקשר הזה ושההתקפה הפראית על הפלשתינים תיפסק מיד. לצערי המערב רואה את זה באופן דיכוטומי מאוד, מנקודת מבטו של צד אחד או השני. אני חושב שאנחנו ריאליסטים יותר. אנחנו מבינים שהמתקפה של חמאס הייתה מרושעת ויצרה מצב רע, ושהיא מתקפת טרור. אך אנחנו מייצגים גם הבנה שעומדת נגד הדיכוי של הפלשתינים וההרג של נשים וילדים".

מדובר בהבדל תהומי לא רק ברטוריקה אלא בתפיסת הצדדים השונים של הסכסוך על ידי אימאמאולו, שזכה בחודש שעבר להיבחר מחדש לתפקיד ראש העיר, זאת למרות שהורשע בהעלבת עובד ציבור, והוא עלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח. למרות המאמצים המשפטיים נגדו, אימאמאולו נחשב בטורקיה כמועמד מוביל בבחירות הבאות לנשיאות המדינה, שיכולות, באופן פוטנציאלי, להתרחש כבר בשנה הבאה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר