ההצעה המצרית: הסולם האחרון של סינוואר

על פי מקורות ערביים, השלב השני לעסקה עשוי לכלול יציאה של כמה מבכירי חמאס עזה למצרים כדי לנהל את המו"מ בעצמם • מצד אחד יהיה מי שיתאר את הגליית סינוואר ובכירים נוספים כ"תמונת ניצחון" במלחמה • מצד שני, העבר מלמד שבכירי חמאס אינם נחים במהלך שהותם בחו"ל

סינוואר (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

ההצעה המצרית כוללת חזון נפרד לשלב ב' בעסקת החטופים, כך שיכלול את יציאתם של כמה מבכירי חמאס מעזה לקהיר, כך פורסם היום (ראשון) בסוכנות הידיעות הערבית AWP.

וידאו: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

לפי אותו דיווח בסוכנות, המשך המשא ומתן בשלב השני לעסקה עשוי לכלול יציאה של כמה מבכירי חמאס עזה למצרים, כדי לנהל את המו"מ בעצמם, וזאת תחת תנאי ערבות משולשת של מצרים, קטאר וארה"ב, שישראל לא תפגע בהם (ותחסל אותם).

בסוכנות ציינו כי בחמאס החליטו לשנות את ההתנהלות שלהם במשא ומתן בעקבות הלחץ של המתווכים. מוקדם יותר, גם העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" פרסם כי מצרים הפעילה לחץ כבד על הנהגת חמאס לקבל את ההצעה, והבהירה לה כי מדובר ב"הזדמנות שאסור לפספס". בעקבות כך, הוחלט לשלוח את סגנו של סינוואר, ח'ליל אל־חיה לקהיר, מכיוון שהנהגת חמאס בחו"ל דווקא מעוניינת בעסקה.

חתימת ההסכם עם חמאס הנייה (במרכז) ובכירי הפת"ח והחמאס חותמים על הסכם הפיוס, צילום: רויטרס

על רקע זה, ייתכן שהמצרים הניחו לסינוואר סולם שממנו יוכל לרדת מהעץ ולברוח מעזה בצורה "מכובדת". לכאורה, היציאה אמורה להיות רק לצורך משא ומתן, אבל בפועל לא נראה שגורם כלשהו במצרים יהיה מוכן לאפשר לסינוואר לחזור לרצועת עזה.

מצד אחד יהיה מי שיתאר את הגליית סינוואר ובכירים נוספים כ"תמונת ניצחון" במלחמה. מצד שני, העבר מלמד שבכירי חמאס אינם נחים במהלך שהותם בחו"ל. סביר מאוד להניח שאם סינוואר אכן ייצא מרצועת עזה למצרים או למדינה שלישית, הוא ימשיך לקדם פעילות טרור נגד ישראל בדרך כזו או אחרת.

אפשר רק להיזכר, למשל, בסאלח אל-עארורי - בכיר חמאס שקידם פיגועים ביהודה ושומרון בעודו יושב בלבנון, עד לחיסולו בינואר האחרון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר