הרצח המזוויע שמטלטל את עיראק: כוכבת רשת חברתית נורתה למוות ברכבה

ג'ופראן סוואדי נרצחה סמוך לפתח ביתה בבירה בגדד לאחר שאיימה לחשוף תמונות של דוגמנית ידועה עם בכיר במשרד הפנים • בתוך כך, עיראק הקשיחה את העונש על קיום יחסים חד מיניים במדינה

כוכבת הטיקטוק העיראקית ג'ופראן סוואדי. צילום: רשתות חברתיות

רצח מזעזע של כוכבת טיקטוק עיראקית, ג'ופראן סוואדי, מעורר סערה במדינה מאז סוף השבוע: ביום שישי האחרון נרצחה המשפעינית ברשתות החברתיות הידועה בשם "אום פהד", מול ביתה שבשכונה יוקרתית בלב בגדד. בתיעוד ברשתות החברתיות נראה הרוצח שרכב על האופנוע אורב לה מאחורי בניין, מתקרב לרכבה ופותח לעבר באש באכזריות.

על פי כמה דיווחים, הרוצח לא הסתפק בכך וגנב את הטלפון הנייד שלה. על פי החשד, המכשיר הכיל תיעודים של דמויות פוליטיות וביטחוניות רבות השפעה. עוד דווח כי הוא השתמש במשתיק קול. ואולם, בתקשורת הערבית ציינו כי קשה לאמת זאת בעוד שהרשויות עוד מנהלות חקירה סביב הפרשה.

גורם ביטחוני אמר לעיתון "א־שרק א־אווסט" כי חקירה של פשע מסוג זה בעיראק מגיעה בדרך כלל לדרג מסוים, ואחר כך "מגיעים צווים מהגורמים הבכירים וסוגרים אותה לנצח".

אום פהד נהגה להופיע ברשתות החברתיות ולהציג לראווה את חיי העושר שלה שכללו רכישת תכשיטים ונהיגה במכוניות יוקרה. היא גם נהגה לשתף תמונות של מסעדות ואירועים ציבוריים שבהם נכחה.

הרצח של אום פהד הגיע אחרי סכסוך שלה עם הדוגמנית דליא נעים שבעצמה נחשבת למשפעינית ברשתות החברתיות בעיראק. אום פהד הופיעה במהלך סרטון שבו איימה לחשוף תמונה של נעים עם בכיר במשרד הפנים ששמו הגנרל סעד מען.

זירת הרצח של ג'ופראן סוואדי בבגדד, צילום: איי.פי

על רקע זה, נפתחה חקירה שהביאה לפיטוריו של הגנרל ושל קצינים נוספים שהיו מעורבים ברשת סחיטת כספים מבלוגרים ופשניאסטות. אום פהד עצמה נכלאה בינואר 2023 באשמת הפצת "תוכן מגונה" אך שוחררה לאחר כמה שבועות.

בתוך כך, עיראק העבירה חוק חדש שמטיל עונש על יחסים חד־מיניים בגזר דין של עד 15 שנות מאסר. ביום שבת האחרון הפרלמנט העיראקי העביר את הצעת החוק לתיקון חוק קודם שכלל עונש של עד שבע שנות מאסר וכלל גם "שינויים ביולג'יים במין בהתבסס על רצונות רצון ונטייה אישיים", כלשון החוק. במסגרת זאת טרנסג'נדרים ורופאים המבצעים את הניתוח לשינוי מין עלולים להיענש בעונש מאסר של עד שלוש שנים בכלא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר