בסבא"א מודאגים: "איראן במרחק שבועות בודדים מפצצה"

רפאל גרוסי, יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית, אמר בראיון ל"דויטשה ולה" כי לארגונו אין מספיק גישה למתקני הגרעין ברפובליקה האסלאמית • "אמרנו לאיראנים שוב ושוב שפעולתם גורמת לנו להרים גבה"

מתקן הגרעין האיראני בבושהר. צילום: אי.פי.איי

הסוכנות לאנרגיה אטומית חוששת מתנהלותה של איראן וסבורה שהמדינה נמצאת שבועות ספורים מהיכולת להחזיק בחומר הדרוש לייצור פצצה גרעינית, כך חשף היום (שלישי) יו"ר הארגון, רפאל גרוסי, בשיחה עם רשת השידור הגרמנית "דויטשה וולה".

נתניהו מגיב לדו"ח סבא"א: "ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני" (ארכיון)

גרוסי אמר במהלך הראיון כי "איראן נמצאת במרחק של שבועות ולא חודשים מפצצה גרעינית", הערכה עליה חזרו גורמים שונים בעבר. עם זאת, גרוסי הוסיף כי "זה לא אומר שלאיראן יש או שהיא פועלת לייצור נשק גרעיני במרחב הזמן הזה. לייצור ראש נפץ גרעינית מתפקד דרוש יותר מחומר בקיע ברמת העשרה הדרושה".

גרוסי הביע תסכול מהתנהלותה של איראן בכל הנוגע לשקיפות מול ארגונו ואמר: "אמרתי לשותפי האיראנים שוב ושוב שהפעולות שלהם גורמות להרמת גבה, והעבודה שאנו לא מקבלים את מידת הגישה הדרושה לאתרי הגרעין במדינה רק מחמירה את המצב".

הכור בנתנז (ארכיון). ישראל לא תשלים עם גרעין איראני, צילום: אי.פי

יו"ר סבא"א התייחס להסלמה בין ישראל ואיראן ואמר כי תקיפת אתר גרעין היא "מעשה שלא יעשה". גרוסי הבהיר כי הוא תומך בדיאלוג מול איראן ומצפה מארצות הברית להיכנס למשא ומתן מול הרפובליקה האסלאמית בסוגיית הגרעין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר