דיווח: חמאס דורש את יציאת כוחות צה"ל מהרצועה בשלב השני

על פי הדיווח, ארגון הטרור דרש 50 מחבלים בתמורה לכל חיילת והפסקת "המצור" כמו גם תחילת שיקום הרצועה • בנוסף, חמאס הציע לשחרר 30 מחבלים על כל אזרח חטוף ו"להסיר את הסנקציות על האסירים הפלשתיניים שהוטלו אחרי 7 באוקטובר" • עוד לפי הדיווח - חמאס דבק בעסקה בשלושה שלבים כאשר כל אחד מהם נמשך 42 ימים

דיווח: חמאס דורש את יציאת כוחות צה"ל מהרצועה בשלב השני. צילום: GettyImages

רשת אל-ג'זירה דיווחה היום (ראשון) ממקורותיה פרטים מדרישות חמאס במסגרת התשובה למתווכים.

משקמים את חאן יונס אחרי נסיגת צה"ל // צילום: רשתות ערביות

על פי הדיווח, ארגון הטרור דרש שחרור של 50 מחבלים בתמורה לכל חיילת, ביניהם 30 אסירי עולם. כמו כן דווח כי חמאס דרש שהשלב השלישי יכלול התחייבות להפסקת "המצור" על עזה ותחילת שיקום הרצועה.

50 מחבלים בתמורה לכל חיילת והפסקת "המצור"

באל-ג'זירה דיווחו גם כי חמאס הציע לשחרר 30 מחבלים על כל אזרח חטוף. כמו כן בחמאס ביקשו "להסיר את הסנקציות על האסירים הפלשתיניים שהוטלו אחרי 7 באוקטובר".

כמו כן נטען באל-ג'זירה כי חמאס הציע שיציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה תתבצע במהלך השלב השני של עסקת החטופים.

לוחמי גבעתי בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

על פי דיווח ברשת "אל-ג'זירה", אחת הדרישות של חמאס במסגרת התשובה למתווכים הייתה קשורה ליציאת כוחות צה"ל. לפי הדיווח, רק השלב השני יכלול את יציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה, ולא השלב הראשון. עוד דווח כי חמאס דרש לשחרר 50 מחבלים על כל חיילת, ו-30 מחבלים על כל אזרח.

עוד לפי הדיווח - חמאס דבק בעסקה בשלושה שלבים כאשר כל אחד מהם נמשך 42 ימים. בארגון מתנים שבשלב הראשון כוחות צה"ל יבצעו נסיגה ל"קו ההפרדה" בכל האזורים בשלב הראשון, ודורשים את חזרת העזתים לצפון הרצועה תוך הבטחת "חופש תנועה" בכל האזורים.

"חמאס דורש כניעה מוחלטת - לא יקרה"

משרד ראש הממשלה הגיב אתמול לדחיית המתווה המוצע לעסקה להפסקת אש ושחרור חטופים. גורמים בקבינט המלחמה אמרו כי "חמאס דורש כניעה מוחלטת – אף אחד מהשרים לא יסכים לכך".

"יזכרו את שמו בבוז". נתניהו, צילום: מארק ישראל סלם

בלילה שבין שבת לראשון אמר ראש המוסד לחברי הקבינט המורחב כי אף שהמשלחת שבראשותו קיבלה מהם מנדט רחב לניהול השיחות בקהיר - סרבנות חמאס מונעת עסקה, כך לדברי שני גורמים שנכחו בישיבה. באופן רשמי הודיע אתמול משרד ראש הממשלה בשם המוסד כי חמאס מכשיל את העסקה ומסרב לתנאים שהוצגו לו על ידי המתווכות.

"דחיית ההצעה של שלוש המתווכות, שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים, וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות ולהסלמה כוללת באזור", נכתב בהודעת משרד ראש הממשלה.

נתניהו: "תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה"

"ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה, ותהפוך כל אבן להשבת 133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם".

השר בצלאל סמוטריץ' (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

התגובה של משרד ראש הממשלה מגיעה בעקבות התשובה שהעביר ארגון הטרור חמאס למתווכות במוצאי השבת. במסגרת התשובה התבצר הארגון בדרישותיו: הפסקת אש קבועה של המלחמה, יציאת כוחות צה"ל מכל רצועת עזה, וחזרת העזתים לבתיהם. כמו כן דרשו להגדיל את האספקה ולהתחיל בשיקום הרצועה.

גורמים בקבינט המלחמה אמרו כי "חמאס דורש למעשה כניעה מוחלטת מישראל - דבר שאף אחד מהשרים לא יסכים לו".

בעקבות הדחייה, אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הוויתור על הקווים האדומים של ישראל והרדיפה אחרי חמאס לעסקה רק מרחיקים את הסיכוי להחזיר את כולם הביתה. הגיע הזמן להפיק לקחים, לשנות כיוון, להמשיך לרפיח עכשיו, ולהחזיר את השליטה הישראלית המלאה בכל רחבי רצועת עזה".עוד אתמול, הודיע צה"ל כי בימים הקרובים יגויסו שתי חטיבות מילואים למשימות בגזרת רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הגיוס "יאפשר את המשך המאמץ והמוכנות להגנה על מדינת ישראל ושמירה על ביטחון התושבים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר