קטסטרופה בצל האירוויזיון: לקראת טקס שריפת קוראן במאלמו - ארגונים יהודים ומוסלמים בגינוי משותף

טקס השריפה יתבצע על ידי פליט עיראקי אשר מבצע טקס שכזה זו הפעם השניה • לפי הפרסומים, צפויה להצטרף לטקס גם אישה נוצריה • מועצת הקהילות היהודיות של שבדיה גינתה את המעשה: "קוראים להביע דעות באופן שיימנע את הגברת השנאה כלפי מיעוטים" • גם ועידת רבני אירופה הוציאה באופן חריג הודעה משותפת עם הליגה המוסלמית העולמית: "מדובר במעשה פסול"

קוראן. צילום: אי.פי.אי

לפי התכנון, היום (שישי) צפוי להתקיים טקס שריפת קוראן שיתבצע על ידי פליט עיראקי שחי בשבדיה אשר מבצע טקס שכזה זו הפעם השניה, כאשר בפעם הראשונה הוא ביצע את הטקס כשלצידו דגל ישראל. לפי הפרסומים, צפויה להצטרף לטקס שריפת הקוראן גם אישה נוצריה.

דנמרק: הפרלמנט בקופנהאגן אסר על שריפת הקוראן | רויטרס

בעקבות כך, הוציאה מועצת הקהילות היהודיות של שבדיה הודעה המגנה את שריפת הקוראן וציינה כי, "העובדה שהמעשה הזה נועד להתרחש לפני תחרות האירוויזיון יכולה להוביל להחמרה נוספת של המצב הביטחוני החמור ממילא במאלמו. אנו רוצים לנצל את ההזדמנות כדי לקרוא לכל מי שרוצה להביע את דעותיו בקשר לאירוויזיון לעשות זאת באופן שיימנע את הגברת האיומים והשנאה כלפי מיעוטים".

גם ועידת רבני אירופה הוציאה באופן חריג הודעה משותפת עם הליגה המוסלמית העולמית שמקום מושבה בערב הסעודית ובראשה עומד השייח אבדול קארים אל עיסא.

שוודיה: פעיל ימין קיצוני שרף ספר קוראן - מהומות ברחבי המדינה

במכתב שחתום על ידי השייח אל עיסא ועל ידי נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, נכתב: "שמענו בדאגה על הכוונה לשרוף פעם נוספת את ספר הקוראן בעיר מאלמו בשבדיה. צעד זה שנעשה על רקע תחרות האירוויזיון נועד להחריף את המצב הביטחוני המתוח. אנחנו מבקשים מאינדיבידואלים שרוצים להביע את דעתם לעשות זאת באחריות ולהבטיח שהאופן שבו הם מבטאים את דעתם לא פוגע בקבוצות המשתייכות למיעוטים".

הקריאה המשותפת של ארגונים יהודיים ומוסלמים נעשתה בעקבות הקשר הקיים בין מנהיגים מוסלמים במאלמו ורבנים יהודים אשר מנסים לרסן את המתח הקיים ממילא לקראת הופעתה של ישראל באירוויזיון.

הפגנה פרו־פלשתינית במאלמו, שבדיה, במחאה על השתתפות ישראל באירוויזיון. "באמת לא היתה סיבה לפסול אותנו", צילום: אי.אף.פי

"מעודד לראות שהקשר בין מנהיגים דתיים יהודיים ומוסלמים מסייע להפחית את המתח הקיים לפני האירוויזיון, מתח אשר הולך וגדל ככל שיתקיימו יוזמות הרסניות כמו שריפת הקוראן", אומר הרב משה דוד הכהן, ראש בית המדרש הנורדי, רבה לשעבר של העיר מאלמו וחבר ההנהלה היהודית-מוסלמית באירופה.

"הקריאה המשותפת של יהודים ומוסלמים שלא לפגוע במה שקדוש לדת המוסלמית היא מעשה אחראי ונכון ומשמח לראות שארגונים גדולים, כמו ועידת רבני אירופה והליגה המוסלמית העולמית, אשר מייצגת את הסונים בכל רחבי העולם, חוברים יחד לכזו הודעה. מעבר לכך שמדובר במעשה פסול, צריך לזכור שאחרי האירוויזיון, יהודי מאלמו בפרט, ויהודי אירופה בכלל, ימשיכו לגור ליד מוסלמים וחשוב לשמור על הדו קיום שנשמר בעיר ובערים רבות נוספות כבר שנים על גבי שנים, ואשר מצליח להישמר למרות הכל גם בתקופה הזאת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר