"לא מספרים לנו כלום": שר המשפטים לוין בדק האם אמסלם יכול להחליף אותו בקביעות בקבינט

בשיחות עם משפחות חטופים, הודה שר המשפטים: "לא משתפים אותנו במידע, רוב מה שאני יודע זה מאל־ג'זירה כי אני דובר ערבית" • עוד אמר: "בדקתי אם חוקית אפשר להחליף אותי בקבינט המורחב, הכל דולף משם ואי אפשר לנהל דיון אמיתי"

שר המשפטים יריב לוין (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

שר המשפטים יריב לוין, שמשוחח ונפגש רבות עם בני משפחות חטופים, אמר להם לאחרונה דברים ששופכים אור על מעורבות שרי הממשלה במלחמה ועל השפעתם המועטה על המהלכים, עד כדי אי־ידיעה ממש.

בשיחות של גורמים במשפחות החטופים עם לוין, שהתוכן שלהן הגיע לידי "ישראל היום", שר המשפטים אמר להם: "אני לא יודע הרבה על ניהול המלחמה ועל המו"מ. לא אומרים לנו כלום ולא משתפים אותנו".

נתניהו בפתח ישיבת הקבינט: "איראן פועלת נגדנו כבר שנים, נדע להגן על עצמנו" // קרדיט צילום: דוברות רה״מ

לדבריו, "רוב מה שאני יודע זה מצפייה באל־ג'זירה, כי אני דובר ערבית. כבר מזמן הבנתי שהקבינט המורחב הוא מקום שאי אפשר לקבל בו החלטות כי הכל דולף. לכן דחפתי להקמת קבינט המלחמה, כי שם אפשר לקבל החלטות. הן צריכות להתקבל בפורום מצומצם".

עוד סיפר השר לוין סיפר לבני המשפחות כי פרטי המתווה הקודם לשחרור החטופים הובאו לידיעת השרים רק כמה שעות לפני אישור העסקה כאשר הכל כבר היה סגור, והם הצביעו עליה.

ביקש מחליף לקבינט

כאמור, לוין הסביר למשפחות כי הוא סבור שלא ניתן לקבל החלטות ולקיים דיון אמיתי בקבינט המורחב, ואף חשף: "ביקשתי לבדוק חוקית אם השר דודי אמסלם יכול להחליף אותי באופן קבוע בקבינט כשר מטעם משרד המשפטים". אמסלם הוא שר במשרד המשפטים לצד לוין, וכידוע לפי החוק שר המשפטים חייב להיות נוכח בפורום הקבינט.

משפחות חטופים הפגינו מול ביתו של דרעי - השכנים הגיבו בזעם

נוסף על כך, בני משפחות החטופים אשר שוחחו עם לוין, ביקשו ממנו להשפיע על השיח ועל היחס של חברי הממשלה בתקשורת כאשר הם מתבטאים ביחס לעסקה.

בני המשפחות אמרו ל"ישראל היום" כי לוין סירב להתחייב בפניהם כיצד ינהג במקרה של עסקת חטופים, אך הם התרשמו כי אם תהיה עסקה בתנאים סבירים יהיה רוב בממשלה שיתמוך בה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר