בשל ההפגנות: הכנסת מממנת בניית גדר סביב גן הוורדים לאבטחת המשכן

בהמלצת המשטרה, הכנסת ועיריית ירושלים בונות גדר סביב גן הורדים כדי לתת מענה אבטחתי סביב משכן הכנסת • עלות הפרוייקט: יותר מארבעה מיליון שקלים מתקציב הכנסת - ועוד מיליוני שקלים מתקציב עיריית ירושלים

מפגינים מתעמתים עם כוחות אבטחה בכניסה למתחם הכנסת (ארכיון) // צילום: אורנה קופרמן, ברק דור

בהמלצת המשטרה וכדי לתת מענה אבטחתי בעת הפגנות סביב בית המחוקקים, הכנסת ועיריית ירושלים ממנות בניית גדר סביב גן הורדים אשר נמצא סמוך למשכן. לפי מסמכי המכרז אשר הגיעו לידי ישראל היום עלות הפרוייקט עומד על 4,382,711 שקלים מתקציב הכנסת ועוד כמה מיליוני שקלים מתקציב עיריית ירושלים.

במסמכי המכרז של הכנסת, עולה כי כבר בסוף חודש דצמבר, במכתב של מפקד מרחב ציון, המשטרה עלתה צורך מבצעי בהצבת גדר היקפית סביב גן הורדים אשר נמצא בסמוך לכנסת זאת כדי להתמודד עם הפגנות המוניות סביב המשכן.

מסמכי המכרז לבניית הגדר סביב גן הוורדים, צילום: .

עיריית ירושלים נענתה לבקשת המשטרה והיא פועלת לבנות גדר היקפית שכזו, כאשר 60 אחוז מהפרוייקט ימומן על ידי העירייה וארבעים אחוז מהכנסת זאת לאור העובדה כי רק חלק מהגדר ההיקפית של גן הורדים מצוי בשטח החסינות של הכנסת.

גורמים המעורבים בפרטים אמרו ל"ישראל היום" כי העלות של הפרוייקט כוללת עיצוב מסויים של הגדר, תאורה, ותשתית למצלמות אבטחה ומערכות כריזה באזור הסמוך לשטח הכנסת.

מפגינים ליד משכן הכנסת (ארכיון), צילום: חיים גולדברג/פלאש90

ההתקשרות לטובת הפרוייקט היא על פני שנתיים, אך ממסמכי המכרז עולה כי "יש לנסות לצמצם את משך זמן הבנייה ובשים לב לתרחיש האיום".

כידוע, מול הכנסת מתקיימות לאורך התקופה האחרונה הפגנות של הציבור נגד חברי הכנסת. לאחרונה היה ניסיון פריצה של מפגינים למתחם הכנסת דרך שערי המשכן, משמר הכנסת והמשטרה התערבו כדי למנוע את האירוע.

מדוברות הכנסת נמסר בתגובה כי: "ככלל אין הכנסת משתפת בשיקוליה המקצועיים בנושאים הקשורים לאבטחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר