"שגיתי בלשוני": גולדקנופף התבטא נגד סגירת מירון - ואז חזר בו

דבריו של שר השיכון עוררו סערה כשטען כי מטולה לא סגורה, בזמן שהעיר מוכרזת כשטח צבאי סגור וריקה מתושבים שפונו כבר מתחילת המלחמה • את הדברים הוא אמר בהתייחסות לסגירת מירון • אלא שפורסם כי גולדקנופף מתבטא אחרת לחלוטין בשיחות המקצועיות על ההילולה בהר • ״מה שאלוף פיקוד העורף ימליץ זה מה שצריך לעשות, לא משחקים בחיי אדם״

השר גולדקנופף (ארכיון). צילום: יהונתן שאול

האם מישהו בחלונות הגבוהים נלחץ ומנסה לתקן את הרושם? השר יצחק גולדקנופף עורר אמש סערה כאשר בריאיון לאבי בלום, התבטא על סגירת מירון: "זה יגיע לדיון, יהיו דעות, יהיו הבנות. את צפת ומטולה לא סגרו אבל את זה כן? בסדר, שמענו. כל העולם מחכה למירון". אלא שבניגוד לריאיון המופקר הזה, היום (חמישי) מפרסם ישי כהן מ"כיכר השבת" כי גולדקנופף מתבטא אחרת לחלוטין בשיחות המקצועיות על ההילולה במירון: ״מה שאלוף פיקוד העורף ימליץ זה מה שצריך לעשות, לא משחקים בחיי אדם״.

גפני נגד גולדקנופף: "אין דבר כזה שהממשלה לא קשורה למלחמה. היא קשורה והיא האחראית" (08.02.24)

כצפוי, דבריו המנותקים בריאיון לאבי בלום עוררו זעם מימין ומשמאל. "אני בטוח שיש תחרות בממשלה הזו מי מייצר אמירות יותר מנותקות ומטומטמות. היום? גולדקנופף לוקח את הקופה", כתב חבר הכנסת נאור שירי מ'יש עתיד'.

עוד הוסיף ח"כ שירי: "שר הבינוי והשיכון של מדינת ישראל אשכרה לא יודע שפינו את מטולה. הוא גם לא רואה שום בעיה בממשלה ולא מבין את הקשר שלה למלחמה. הוא גם לא חושב שלמישהו רע פה ושאין שום הצדקה לבחירות. איזו ממשלה פח, פשוט אין לתאר".

לאחר האמירה המנותקת השר גולדקנופף מתנצל: "שגיתי בלשוני ואני מצר על כך. הזכרתי את צפת ומטולה בנשימה אחת שכביכול הן לא נסגרו בעוד שבפועל מטולה כן נסגרה. אני מתנצל על הטעות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר