השרה סטרוק: "העסקה המסתמנת מופקרת ומפנה עורף לכל יעדי המלחמה"; ביתו של חטוף: "זלזול בחיי אדם ברמות הכי גבוהות"

''הירש גולדברג ועמרי מירן ישארו מאחור, ולא יהיה לנו במה לשלם עבורם אלא בהפסקת המלחמה'', אמרה שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות • השר טרופר: "תחסכי מאיתנו אמירות אטומות וקהות" • אימה של רומי גונן החטופה בעזה: "אני חושבת שהשרה לא למדה את שמותיהם ופניהם של החטופים"

אורית סטרוק מגורשת על ידי מפונים מעוטף עזה

השרה אורית סטרוק עוררה סערה הבוקר (רביעי), כאשר התבטאה בתוכניתו של אפי טריגר בגלי צה"ל בנוגע לעסקת החטופים המסתמנת ואמרה: "זו עיסקה מופקרת שמפנה עורף למטרות המלחמה שאנחנו בשמם הוצאנו חיילים למלחמה, שחלקם לא שבו!". שיר סיגל, ביתו של קית' סיגל החטוף בעזה הגיבה לשרה: "זה פשוט ביזיון, זלזול בחיי אדם ברמות הכי גבוהות - לא מגיעה להם לנהל את המדינה".

מירב לשם גונן, אימה של רומי גונן החטופה בעזה הגיבה לשרה: "אני חושבת שהשרה לא למדה את שמותיהם ופניהם של החטופים. אני מזמינה את השרה להיפגש איתי ולהכיר את רומי כאישה הנפלאה שהיא ואז להגיד לי שהיא מסכימה להשאיר אותה להמשיך ולהיפגע במנהרות החמאס".

דבריה של סטרוק מתווספים לסערה שעורר אתמול השר סמוטריץ' שאמר: "עסקה היא הרמת דגל לבן - מוכן לשלם מחיר אישי פוליטי", ומיד קיבל את תגובתם של השרים גנץ ואיזנקוט אשר הגיבו: "סמוטריץ' ובן גביר מפעילים סחיטה באיומים פוליטים"

סמוטריץ ואיזנקוט, צילום: יוסי זליגר, אורן בן חקון

השרה סטרוק הוסיפה אש למדורה בדבריה הבוקר: "הממשלה יצאה למלחמה עם החלטה ברורה על יעדי המלחמה שכוללים את פירוק והשמדת שלטון החמאס, יצירת תנאים להשבת החטופים והסרת כל איום מרצועת עזה כלפי ישראל". השרה המשיכה: "הירש גולדברג - הוא הומניטרי או לא הומניטרי? עומרי מירן - הוא הומניטרי או לא הומניטרי? האנשים האלה ישארו מאחור, ולא יהיה לנו במה לשלם עבורם אלא בהפסקת המלחמה!".

"שלא תעזו לדבר איתי על ביטחון המדינה"

גם אילן סיגל, ביתו של קית' סיגל החטוף בעזה הגיבה לשרה: "למוטט את חמאס? עכשיו? איפה הייתם עשרים שנה? איפה הייתם כשדור שלם גדל בפחד איימים מהמטח הבא שיגיע? איפה הייתם כשלא יכלנו להירדם בלילה? איפה הייתם כשראינו ושמענו והרגשנו את המנהרות נחפרות? איפה הייתם? עשרים (!) שנה היה לכם למוטט את חמאס!. יש כרגע בעזה 133 אזרחים ואזרחיות שהפקרתם עשרות שנים ואתם עכשיו תעשו הכל כדי להחזיר אותם הביתה! שלא תעזו לדבר איתי על ביטחון למדינה ושלא תעזו לדבר איתי על מחבלים שישחררו ושלא תעזו לדבר איתי על מיטוט הארגון שאתם האכלתם כל השנים! לא כשאבא שלי שם. לא כשאבא שלי מתחנן לעזרה. לא כשאבא שלי שלא הסכים לעזוב את העוטף כי הוא חשב שיש לו על מי לסמוך נמצא שם במנהרות ומשתגע כבר מהטירוף של המדינה המשוגעת הזאת!. אני רותחת מעצבים וכעס ופחד ועצב כל כך גדול".

קית סיגל החטוף 204 יום בעזה, צילום: רשתות ערביות

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לשרה סטרוק בחשבון הטוויטר שלו: "לממשלה עם 22 או 33 חברי קואליציה קיצונים אין זכות קיום".

גם השר חילי טרופר הגיב לשרה סטרוק ואמר: "אפשר לתמוך במתווה לשחרור החטופים ואפשר להתנגד לו, אבל הצו היהודי היסודי של 'כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא' אמור לחסוך מאיתנו אמירות אטומות וקהות לסבל הנורא של החטופים ומשפחותיהם כמו דבריה של השרה אורית סטרוק. דרכה של היהדות הרבה יותר אנושית ורגישה לחיי אדם, מאשר מי שלפעמים מבקשים לדבר בשמה".

שר החינוך יואב קיש. סתימת פיות למחנה שלם, צילום: אורן בן חקון

השר יואב קיש הגיב להתנגדויות של חלק מהשרים בממשלה לעסקה: "מי שעושה סיבובים פוליטיים אלו הם, לא זזנו ממטרות המלחמה. אף אחד מהשרים שמקשקשים עכשיו לא רלוונטים לכל החלטה שהתקבלה ועוד תתקבל - אנחנו לא צריכים לא את בן גביר ולא את גנץ שיזכירו לנו דברים"

מטה משפחות החטופים מסר לאחר מכן: "אנו דורשים מראש הממשלה והקבינט להוכיח במעשים ולא במילים - שכל החטופים, החיים והחללים, הם בראש סדר העדיפויות, ולהשיבם הביתה כבר בעיסקה הנוכחית".

אסף פוזניאק, ממייסדי מטה משפחות להחזרת החטופים מגיב לדבריה של שרת ההתיישבות אורית סטרוק: "האמירה המבישה של השרה סטרוק, היא בגידה בערכים הבסיסיים ביותר של היהדות העוסקים בפדיון שבויים. ב-7 לאוקטובר הממשלה בה היא חברה הפקירה את אזרחי ישראל. השרה סטרוק, במשמרת שלך נרצחו, נשרפו, נחטפו ונאנסו אלפים מאזרחי המדינה. אל תוסיפי חטא על פשע, אל תנעצי את המסמר האחרון בארון הקבורה שלהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר