סמוטריץ': "עסקה היא הרמת דגל לבן - מוכן לשלם מחיר אישי פוליטי"

שר האוצר הציג את עמדת סיעתו בנוגע לעסקה והאפשרות לדחיית הפעולה ברפיח • "קבלת העסקה שמונחת על הפרק פירושה החד משמעי הוא הענקת הניצחון לחמאס" • בן גביר איים לאחר פגישתו עם נתניהו: "הזהרתי את ראש הממשלה"

סמוטריץ' . צילום: אורן בן חקון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציג (שלישי) את עמדת סיעת הנגד לעסקת החטופים. זאת בעקבות דיווחים על התקדמות המשא ומתן לשחרור החטופים והאפשרות לדחיית הפעולה ברפיח. "מדינת ישראל צריכה לבחור. אין אמצע זה או ניצחון או הכרעה".

"קבלת העסקה שמונחת על הפרק פירושה החד משמעי הוא הנפת דגל לבן והענקת הניצחון לחמאס", אמר סמוטריץ'. "לנקודה הזו בדיוק תכנן סינוואר להגיע כשהוא יצא לטבוח בנו. קבלת העסקה הזו תוך דחיית כיבוש רפיח היא בדיוק הגשמת תכנית הניצחון שלו, שהיא כניעה של מדינת ישראל.

סמוטריץ' הדגיש כי ליבו יוצא אל משפחות החטופים. "אני מבין את הכאב הנורא ולכן אני מקבל באהבה את הביקורת הקשה כלפי באופן אישי, אבל הראש חושב שמקביל על העתיד של מדינת ישראל ויש יהודי העולם כולו. הראש חושב על יתר החטופים שלא נכללים בעסקה המדוברת ואנחנו גוזרים עליהם גזר דין מוות, הראש חושב על תושבי העוטף שחזרו לבתים. הראש חושב על אותן המשפחות חלילה שיקיריהן ירצחו או יחטפו בעתיד כתוצאה משחרור מחבלים רוצחים, כמו שקרה לאחר עסקת שליט".

עסקת חטופים (ארכיון), צילום: ללא

עוד הוסיף השר כי במידה ותתקבל העסקה יועבר מסר לכל איובי ישראל. "מה יהיה המסר לכל האויבים שלנו שמביטים מסביב ורואים איך ישראל נכנעת ומוחקת את כל הקווים האדומים שלה ומסכימה להתקפל פעם אחר פעם אחר פעם ולהיכנע לתכתיבי החמאס. אנחנו נותנים חלילה לחמאס את התנאים לחטיפות באות לפיגועים הבאים".

"באופן אישי הכי קל היה לי לתמוך בכל עסקה" אמר בהצהרתו שר האוצר. "הייתי מקבל מחיאות כפיים מכולם. אבל האחריות שלי היא לציבור, למדינה, למצפון שלי ולאמת. והראש והאמת אומרים שצריך להתנגד לעסקה הזאת כי השלכותיה הרות אסון. כולם רואים היום את הקשרים בין רע"מ לחמאס הייתי מוכן אז לשלם מחיר פוליטי אני מוכן גם כעת לשלם מחירים ציבוריים כבדים כדי למנוע את הסכנה הקיומית".

"'יוזמת התיווך המצרית' היא בדיוק לחזור למציאות הלא נורמלית שהייתה כאן בשני העשורים האחרונים. ככה בדיוק הסתיימו כל 'הסבבים'. זו תבוסה נוראה והפסד תוצרת כחול לבן שיעניקו חלילה לחמאס על מגש של כסף ניצחון מהדהד וישלחו את כל אויבינו מסביב להכין את הטבח הבא ולחסל את המפעל הציוני".

בן גביר לאחר השיחה עם נתניהו: "הבטיח שלא תהיה עסקה מופקרת"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נפגש היום לשיחה עם ראש הממשלה שלאחריה אמר כי נתניהו הבטיח כי הכניסה לרפיח תקרה, ואיים: "הזהרתי את ראש הממשלה אם חלילה ישראל לא תיכנס לרפיח, אם חלילה נסיים את המלחמה, אם חלילה תיהיה עסקה מופקרת. אני חושב שראש הממשלה מבין היטב מה תהיה המשמעות אם הדברים האלה לא יתקיימו״.

ח"כ צבי סוכות שלח מכתב לפעילי מפלגתו: "אם תהיה עסקת כניעה לחמאס, אעזוב את הכנסת בלב שלם". עוד כתב סוכות כתב לפעילים שבמקרה שתעלה עסקה שתכלול את עצירת הלחימה, הוא יגבה את החלטת שר האוצר לפרוש - למרות שיאבד את מקומו בכנסת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר