עימות בקבוצת הוואטסאפ של הממשלה בעקבות חשיפת "ישראל היום"

הוויכוח החל בקבוצת הוואטסאפ של הממשלה בעקבות חשיפת "ישראל היום", על הדרישה של היועמ"שית מהשר בן גביר לקבל הבהרות לגבי הרעת תנאי המזון של האסירים הביטחוניים • "פופוליסט שמעדיף כותרות״ הטיח השר ארבל בשר בן גביר • "בחנפנות לא מגיעים לבית המשפט העליון", השיב לו וסרלאוף • ארבל הגיב לפרסום: "אסור לרחם על אכזרים והדבר כלל לא שנוי במחלוקת, אך ההתנהלות של בן גביר פופוליסטית"

תיעוד: מחבלי הנוח'בה מובלים לבתי הכלא בישראל

לאחר פרסום "ישראל היום" כי היועמ"שית גלי בהרב־מיארה דרשה הבהרות מהשר בן גביר על הרעת תנאי מזון המחבלים בכלא, התפתח עימות היום (חמישי) בנושא בקבוצת הוואטסאפ של הממשלה.

השר בן גביר שלח את הפרסום בקבוצה. השר משה ארבל הגיב: "כדאי להביא יותר מכותרת ואת תגובת משרד המשפטים כפי שניתן לקריאה, האמת היא גם אופציה בעולם פופוליסטי שמעדיף כותרות".

עימות בין השר בן גביר לשר ארבל, צילום: יהונתן שאול, אורן בן חקון

בן גביר השיב: ״מבין שאתה עסוק בחנופה ליועמ"שית - אולי יום אחד ימנו אותך לשופט - אבל את האמת לא ניתן להסתיר. שאלות הזויות, אג׳נדה הזויה ויועמ"שית שמרשה לעצמה להתערב במדיניות המשרד שלי״, השר ארבל ענה: "בוקר טוב גם לכבודו". וסרלאוף: ״בחנפנות לא מגיעים לבית המשפט העליון, צריך טיפה יותר להתאמץ״.

לאחר פרסום דבר העימות, שר הפנים משה ארבל הבהיר "אין עוררין שתנאי הכליאה של מחבלים בכלל ומחבלי הנוח׳בה הארורים בפרט חייבים להיות מחמירים ביותר אסור לרחם על אכזרים והדבר כלל לא שנוי במחלוקת". על העימות עצמו הגיב כי "ההתנהלות הפופוליסטית של בן גביר, כאילו כביכול יש דעות חלוקות בנושא וכי עלתה ממשרד המשפטים דרישה לאספקת פירות למחבלים, שקרית, חוטאת לאמת ומלבה שנאה. האמת אהובה יותר״.

השר בן גביר במענה ליועמ"שית, צילום: .

"דברים שהיועמ"שית לא צריכה לדאוג להם"

מסמך שהגיע לידי "ישראל היום" חושף את ההבהרות שדרשו המשנה ליועמ"שית עו"ד שרון אפק, וראש מחלקת הבג"צים עו"ד ענר הלמן, מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומשב"ס, באשר לתפריט המזון שניתן לאסירים הביטחוניים בכלא - ובהם מחבלי הנוחבה אשר השתתפו במתקפת 7 באוקטובר. 

על פי המסמך, שהוא סיכום דיון מקדים שהתקיים בעניין החמרת תנאי המחבלים בכלא - ביקשו נציגי היועמ"שית מהשב"ס וממשרד השר הסברים על כך שהוסרו הפירות מהתפריט שמוגש לאסירים הביטחוניים בכלא, בניגוד להמלצת גורמי מקצוע ודיאטנים. הנציגים אף תהו כיצד הסרת הפירות מהתפריט, שעליה החליט בן גביר, אינה פוגעת בבריאותם של האסירים ואף לא משמרת את בריאותם לטווח הארוך - כפי שמחייב החוק בפקודת בתי הסוהר.

מי שהצטרף לחגיגת ההאשמות הוא ח"כ שמחה רוטמן, אשר ביקר את דרישות נציגיה של היועמש"ית:

שמחה רוטמן מגיב לדברי היועמ"שית, צילום: .

השרה רגב השיבה לדברי היועמ"שית:

השרה רגב מגיבה לדברי היועמ"שית, צילום: .
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר