אריה דרעי: "אי אפשר להיות נגד כל העולם - אנחנו צריכים להתאפק ולהיות סבלניים"

"האויבים שלנו מחפשים איחוד זירות , אסור לתת להם את זה", אמר חבר הקבינט לביטאון "הדרך" של תנועת "ש"ס" והתייחס לשלל נושאים, כגון: איראן, חוק הגיוס והלחימה בעזה • "מה שקרה במוצ"ש הוא נס של ניצחון גדול מאוד לישראל" אמר דרעי

חבר הקבינט אריה דרעי

ח"כ אריה דרעי התראיין לעורך שימעון ליברטי מביטאון "הדרך" של תנועת ש"ס לכבוד חג הפסח, ובו הרחיב על הנעשה בתוך חדרי קבינט המלחמה: "הייתי מאלה שהקימו את קבינט המלחמה כי ראיתי בו צורך גדול מאוד", אומר דרעי: "אחרי השסע הגדול שהיה פה חשבתי שנכון שכולם יהיו בקבינט המלחמה, וגם פעלתי לכך, בפרט גנץ ואיזנקוט, גם עם הניסיון הצבאי שלהם וגם העובדה שהם מייצגים ציבור גדול, ויש חשיבות שרואים שההחלטות החשובות מתקבלות בהסכמה ובקונצנזוס".

"ניסים שאין כדוגמתם", כך תיאר דרעי את הערב הדרמטי בו איראן תקפה את ישראל והוסיף: "קיבלנו את התמונות ממה שהתחולל בשעות של המתקפה, ובעיקר באותה רבע שעה שהטילים הבליסטיים הגיעו למרחב הישראלי. לראות את השמיים באותו זמן היה תמונה בלתי נתפסת. המרחב היה עם מאות מטוסי קרב, של כמה מדינות, תוך תיאום יוצא דופן, וזה נס בפני עצמו שלא התרחשה שום תאונה, היה חשש גדול גם מזה".

מפגש קבינט המלחמה עם משפחות החטופים, צילום: .

"אני רואה בזה נס של ניצחון גדול מאוד בסייעתא דשמיא", והרחיב: "ניצחון גדול מאוד, חד משמעית. הוכח לכל העולם שישראל יודעת להגיע לכל מקום עם מודיעין מדויק, ולפגוע ברמת דיוק על המילימטר, בצורה נקייה, בלי לעשות נזקים אגביים, ולא אפרט בעניין הזה".

מתקפת הטילים האיראנית על ישראל, צילום: AFP

"גנץ לא רוצה להגיע להסכמות"

באשר למשבר חוק הגיוס, הסביר ח"כ דרעי על כך שהגיעו לצומת: "אני חייב להדגיש שאנחנו פועלים בנושא הזה בשיתוף פעולה של כל הנציגות החרדית, כולם ביחד. . כולם מאוחדים ופועלים יחד בצורה הכי מיטבית שיכולה להיות כדי לגבש פתרונות". 

 "גנץ לא רוצה להגיע להסכמות" , צילום: אורן בן חקון

"לצערי, גנץ והמחנה הממלכתי חוסמים כל אפשרות להסכמות. אני בידידות איתם, אך אלו הם פני הדברים. הוא מגיש חוק שהמשמעות שלו זה חיסול עולם התורה, והוא יודע שאין שום סיכוי בעולם שהחוק הזה יעבור, כי המטרה שלו היא שלא יגיעו לפתרון ולהסכמות", דרעי הוסיף: "צר לי מאוד גם ששר הביטחון גלנט קשר את עצמו לגנץ והציב כתנאי לכל הסכמה שגנץ יסכים, וגנץ כאמור לא רוצה להגיע להסכמות". 

 גלנט, "קשר עצמו לגנץ"  (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

"אנחנו צריכים לזכור שיש מערכה שלא סיימנו בעזה", משיב דרעי לשאלה הנוגעת להמשך הלחימה: "עזה לא תחזור להיות מה שהייתה, אחרי המכה האדירה שהם ספגו, אבל עדיין יש שם חטופים שלנו שעדיין לא חזרו, יש גדודים שעוד נותרו לחמאס, למרות שרובם כבר פורקו, יש הנהגת חמאס שעדיין נותרה, וצריך ללכוד אותם או לחסל אותם. אלו משימות שצריך לבצע".

"עזה לא תחזור להיות מה שהייתה"

"יש קרוב למאה אלף תושבים בגבול הצפון שעדיין לא חזרו לבתים שלהם, ואנחנו צריכים להחזיר אותם בבטחה, צריך לדעת איך לסיים את האירוע שם עם חיזבאללה. ולכן הדבר הנכון בעת הזו הוא להתמקד בזה ולא לפתוח עוד זירות, לא לחפש להסלים את המצב. האויבים שלנו מחפשים את זה, הם מקווים לזה, כפי שאמרתי, שנגיע חלילה למצב של 'איחוד זירות', ואנחנו לא צריכים להיגרר למקום הזה.

לוחמי צה"ל בעוטף עזה, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

"צריך גם להאזין לשותפים שלנו, לידידים שלנו בעולם. אני אומר את זה בצורה ברורה, אני לא רואה בזה בושה או חולשה. אני לא מקבל את כל האמירות הללו שאנחנו צריכים להראות שאנחנו עצמאיים, ולעשות מה שרוצים וכיוצא בזה. אבל בסוף מגיעה רוח ששוברת אותו ועוקרת אותו, וההוראה של חז"ל היא: לעולם יהא אדם רך כקנה ואל יהיה קשה כארז". 

מפגינים נגד הממשלה מול ביתו של אריה דרעי

"חמאס מתבצר בסרבנותו - צריכים לפעול עם האמריקנים"

 באשר לסוגיית החטופים, דרעי סבור יש "לפעול עם האמריקנים" אך מאוכזב מתשובת ארגון הטרור: "חמאס דחה והשיב בשלילה גם להצעה שהוצגה בפגישות בקהיר לעסקה לשחרור החטופים, ומתבצר בסרבנותו. הסיבה לכך היא שסנוואר, בוודאי בימים שבהם נדונה העסקה והגיעה התשובה של חמאס, הרגיש שהחלום שלו אולי הולך להתגשם, וישראל הולכת להסתבך עם איראן ועם כל הזרועות והזירות השונות, אז למה לו להגיע לעסקה ולשחרר את החטופים".

"כעת אולי הדברים ישתנו. הם ראו מה שווה הכוח של האיראנים שהם כל כך סמכו עליו, הם רואים שישראל מקבלת שוב תמיכה ולגיטימציה נרחבת מהעולם, וזה יכול אולי לשנות קצת את הדברים".

דרעי בפגישה עם משפחות החטופים. "אוהב אותם ומבין אותם", צילום: אורן בן חקון

"גם בהקשר הזה צריכים לפעול עם האמריקנים, שיש להם את היכולת והכלים ללחוץ על קטאר ועל מצרים, להפעיל לחץ על הנהגת חמאס ולהביא אותם לסגת מהדרישות ולהתקדם לקראת עסקה. אך מה שבעיקר צריכים זה הרבה מאוד תפילות, וישועות גדולות מה' יתברך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר