"הכרזת מלחמה על עולם התורה": ביקורת חריפה בעיתונות החרדית על משבר חוק הגיוס

בתקשורת החרדית לא נותרו אדישים לסערת הגיוס • "המבשר" המזוהה עם השר פורוש: "חרפה ואות קלון" • ב"יתד נאמן", העיתון הנפוץ ביותר בחברה החרדית, האשימו את היועמ"שית ברצון להפיל את הממשלה • jDN: "בני גנץ ממשיך להוביל את הקמפיין נגד הציבור החרדי"

הכרזת מלחמה על העולם החרדי. סיקור משבר חוק הגיוס בעיתונות החרדית. צילום: ללא

בעיתונים ובאתרים החרדים לא נותרו אדישים להחלטה הדרמטית של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. היועמ"שית קבעה כי יש להיערך לגיוס בחורי ישיבות החל מ-1 באפריל, ובתקשורת החרדית תקפו את לאוזלת ידה של הממשלה להגיע להסכם מתקבל על הדעת והמשבר בחוק הגיוס.

החלה מחאת חרדים על גיוס לצה"ל בירושלים // דוברות המשטרה

"חרפה ואות קלון על המרימים יד בתורת משה", הייתה הכותרת בעיתון "המבשר" המזוהה עם השר פורוש. "היועמ"ש בהכרזת מלחמה על עולם התורה והישיבות הקדושות", נכתב באותיות קידוש לבנה בשער. "לפעול מיידית לגיוס תלמידי הישיבות והפסקת תקציבי עולם התורה".

"משמיצי ועוייני הציבור החרדי"

ב"יתד נאמן", העיתון הנפוץ ביותר בחברה החרדית, האשימו את היועמ"שית ברצון להפיל את הממשלה. "קשיים במאמצים לגיבוש מתווה שישמור על מעמד לומדי התורה", נכתב בעמוד השער. "במערכת הפוליטית מעריכים כי היועמ"שית משתמשת בחוק בניסיון להפיל את הממשלה במפלגות החרדיות הביעו תקווה כי יושג מתווה שישמור על מעמד לומדי התורה".

חרדים קיצונים חוסמים רחוב בירושלים במחאה נגד גיוס לצה"ל, צילום: אורן בן חקון

באתר החרדי השמרן jDN הפילו את האשמה דווקא על יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ. "בני גנץ ממשיך להוביל את הקמפיין נגד הציבור החרדי וטוען כי למרות שניסה להגיע להבנות, לא הצלחנו להגיע להסכמות בינינו ולגשר על הפערים", נכתב באחת הכתבות בעמוד הפותח.

בכתבה אחרת באתר האשימו את הליכוד ושר המשפטים יריב לוין ב"הפרת הסכם": "במפלגות החרדיות מפנים הבוקר אצבע מאשימה לליכוד וללוין", נכתב. "הליכוד בחר לקיים שיח על הרפורמה המשפטית בשביל לשרת את ה'בייס' שלו והלכנו איתו בעניין הזה באש ובמים, אך לבסוף לא הובא פתרון".

החרדים מפגינים. "אין הסכמות, נמסור את הנפש", צילום: יואב ארי דודקביץ'

באתר חרדי שמרן נוסף בשם "בחדרי חרדים" הובא טור דעה בעמוד השער תחת הכותרת "בשיא כוחם של החרדים בממשלה - עולם התורה במבחן היסטורי".

גם מאמר המערכת ב"המודיע" יצא בחריפות נגד הציונות הדתית וחכי"ם בליכוד שהצטרפו אל "משמיצי ועוייני הציבור החרדי".

כאמור, הרבה מאד אשמים מבחוץ. מעט מאוד, אם בכלל, חשבון נפש פנימי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר