"לא העת לקידום חקיקה שנויה במחלוקת": מרד בליכוד נגד החקיקה של ש"ס וסמוטריץ'

שורה של חכים בליכוד מתארגנים להתנגדות ודחייה של חוק רבני ערים של ש"ס וסמוטריץ' • במכתב ששיגרו לראש הממשלה נתניהו כתבו: "צמד מילים 'יחד ננצח' זה לא נועד לעיטור מדבקות ולשלטי חוצות, אלא כמצפן לקבלת החלטות" • ח"כ דלל: "נבחרי הציבור לא צריכים להתעסק במה שעלול ליצור פירוד ויכוח ופילוג"

"לא העת למהלך הזה". מרד בליכוד נגד החקיקה של ש"ס וסמוטריץ' . עמיחי שיקלי. צילום: אורן בן חקון

שורה של ח"כים בליכוד מתארגנים להתנגדות ודחייה של חוק רבני ערים של ש"ס וסמוטריץ'. השר שיקלי, ח"כ סעדה וח"כ אילוז שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להסיר את החוק וטענו כי כעת היא "לא העת לקידום חקיקה שנויה במחלוקת".

עוד כתבו: "צמד מילים 'יחד ננצח' זה לא נועד לעיטור מדבקות ולשלטי חוצות, אלא כמצפן לקבלת החלטות. מדינת ישראל עודה נתונה בשעת מלחמה גורלית הרחוקה מסיום. כל החלטה של הממשלה והכנסת צריכות לענות בעת הזו על שאלה אחת: האם ההחלטה מקדמת אותנו בהשגת יעדי המלחמה, בחיזוק הכלכלה ובחיזוק הלכידות החברתית".

"חוק שנוי במחלוקת - האחרון שנכון לקדם בעת מלחמה"

"חוק רבני ערים שמקדמות מפלגת ש"ס ומפלגת הציונות הדתית הוא חוק שאפשר לקיים עליו ויכוח נוקב בעתות שגרה, ומכיוון שהוא שנוי מאוד במחלוקת - הוא האחרון שנכון לקדם בשעת מלחמה. הניסיון להעביר את מוקד הכוח במינוי רבנים מקומיים מהציבור אל שר הדתות מבטא בעינינו מגמה ריכוזית, המחלישה את יכולתו של הציבור לבחור לתפקיד מועמד המתאים למאפייני הקהילה המקומית".

השר בצלאל סמוטריץ', צילום: אורן בן חקון

"צעד זה יפגע בציבורים שמבקשים רבנות בסגנון המותאם את דרכם וסגנונם, ומתוך כך במוסד הרבנות כולו, שגם כך סובל לצערנו מחוסר אמון בקרב הציבור הכללי" טענו במכתב. "בעת מלחמה ראוי לוותר על הצעות חוק שנויות במחלוקת. במקום זאת, מספר פוליטיקאים חוזרים להסתער על הנושא משל היה מדובר בדיני נפשות".

החתומים על המכתב קראו לראשיה קואליציה להסיר את הצעת החוק מסדר היום והוסיפו "זו לא העת לקידום חקיקה שנויה במחלוקת, אלא עת לאיחוד שורות ולמיקוד כוחות האומה במלחמת מצווה".

להסיר את הצעת החוק מסדר היום

בתוך כך, מאחורי הקלעים נשמעים קולותיהם של ביטן, דנינו ודנון אותם מארגן ח״כ אלי דלל.

ח"כ דלל כתב בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר): "אולי ישנם כאלה ששכחו אבל בטנק בעזה או בגבול הצפון נמצאים כרגע יחד חיילים שחושבים אחרת והתגייסו להילחם יחד והשאירו הכל בצד. ‏כמוהם גם אנחנו נבחרי הציבור לא צריכים להתעסק במה שעלול ליצור פירוד ויכוח ופילוג. ‏שום חוק לא שווה את זה בעת הזו- כן, גם לא חוק הרבנים".

נזכיר כי הצעת החוק מבקשת לאפשר למנות מאות רבני ערים ושכונות באמצעות גוף שיהיה נתון בידי שר הדתות ולא ראשי הערים. מטרתה, למצוא פתרון לבעיית מחסור הרבנים בערים בישראל. זאת מאחר שעשרות ערים ומועצות בישראל מתקיימות ללא רב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר