השר דרעי קבע: בת ים ותל אביב לא יאוחדו

במכתב ששיגר לראשי שתי הערים, הודיע שר הפנים כי האיחוד בניהן מבוטל • הסיבה: עיריית בת ים עומדת ביעדי הגירעון, ולכן אין צורך באיחוד שנקבע מלכתחילה מטעמי תקציב

בנייני עיריית ת"א ובת ים, צילום: גדעון מרקוביץ', רוני שניצר

תל אביב ובת ים - כבר לא: שר הפנים אריה דרעי היום (שלישי) שלח מכתב לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ולראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, שבו הודיע על ביטול האיחוד שתוכנן בין שתי הערים. 

ביוני 2017 החליט דרעי לאמץ את המלצת ועדת הגבולות לאיחוד העיר בת ים עם העיר תל אביב-יפו בשנת 2023. במכתב ששיעגר כעת, פירט השר כי החלטה נבעה בעיקר ממצבה התקציבי של עיריית בת ים בשנת 2017, ואילו כעת העירייה עומדת ביעדי הגירעון ולכן אין צורך באיחוד. 

"בהתאם לנתונים המקצועיים שבידי משרד הפנים, עיריית בת ים מממשת את נתוני ההבראה עליה חתומה ועומדת ביעדי הגרעון המוגדרים בה", ציין דרעי והסביר: "לאור האמור, ולאחר ששקלתי את מכלול השיקולים, החלטתי על ביטול איחוד תל אביב-יפו-בת ים".

אריה דרעי, צילום: אורן בן חקון

על פי המצוין במכתב, העירייה חתמה בסוף חודש דצמבר 2020 על חלקה השני של תכנית ההבראה על פיה נקבע מתווה פוחת להפחתת הגרעון השוטף לשנים 2020-2023 והגעה לאיזון בשנת 2023. "תכנית ההבראה, כאמור, נבנתה לרשות המקומית במטרה לייצב את מצבה התקציבי, בשל חולשת מקורותיה העצמיים שאינם מספיקים לצרכיה הכלכליים", נכתב. "בהתאם להצהרות העירייה ונתוניה התקציביים בשלב זה, בתום שנת התקציב 2022 (לפני המועד הקבוע בתכנית ההבראה), צפויה העירייה לעמוד ביעד של איזון תקציבי", סוכם.

השתתף בהכנת הידיעה: דן לביא

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר