"אור גדול לצד געגוע": ברית מילה לבנו של טל חיימי שנרצח בטבח בעוטף

האב נרצח כאשר רעייתו אלה הייתה בחודש השני להריונה • האם: "נשמח על הולדת לוטן ולרגע לא נפסיק לכאוב"

ברית מילה לבנו של החטוף שנרצח וגופתו מוחזקת בעזה// רן שאולי

שבעה חודשים לאחר שאביו, טל חיימי, נחטף מביתו בניר יצחק ונרצח על ידי מחבלי חמאס, התקיימה הערב (חמישי) הברית של בנו לוטן, בנם הרביעי של אלה וטל. 

ברית המילה במלון באילת, צילום: יהודה בן יתח

בשעות הצהריים הספיקו חברי קיבוץ ניר יצחק להיפרד מליאור רודאיף - חבר הקיבוץ שנחטף אף הוא מהקיבוץ, והשבוע נקבע כי גם הוא נרצח בשבעה באוקטובר. כמה שעות לאחר מכן הם התכנסו שוב הפעם במלון יו ספלאש ריזורט באילת, לשם מפונה קהילת קיבוץ ניר יצחק והפעם לברית המילה של לוטן.

"זה יום עם רגשות מאוד מעורבים, מצד אחד נפרדים היום מליאור רודאיף ז״ל ומהצד השני אור גדול שמביא אלינו לוטן", אמרה היום אלה חיימי, האם הטרייה ואלמנתו של טל חיימי. ליאור וטל היו שותפים בהרבה דברים במיוחד בתכנון אירועי יום העצמאות ועכשיו כבר לא".

בברית המרגשת שנערכה במלון יו ספלאש ריזורט מרשת פתאל אלה התייחסה לאפשרות של עסקה לשחרור חטופים ואמרה: "בימים של דיבור על עסקה, אין דבר חשוב יותר מהחזרת החטופים, החיים. צריך שיחזירו את כולם הביתה, את החטופים החיים לשיקום ואת החטופים המתים והחללים לקבורה באדמת הארץ. 

האם אלה ובנה לוטן, צילום: יהודה בין יתח

"הזמן של כולם אוזל, צריך להחזיר אותם כמה שיותר מהר כי אוזל להם הזמן, לפני שלא יהיה מה להחזיר. היום, ביחד עם משפחה וחברים, נשמח על הולדת לוטן ולרגע לא נפסיק לכאוב ולהתגעגע לטל. חייבים להחזיר את החטופים, אחרת הילד הזה לא רק שיגדל בלי אבא גם לא יהיה לו קבר ללכת אליו".

את השם 'לוטן', בחרו לתינוק - אחיו, שביקשו להנציח את אותיות שמו של אביהם טל, בתוך השם הנבחר.

הרב לוי הכט, המוהל בטקס, אמר:" זו הייתה ברית מרגשת, אולי אחד האירועים המרגשים שהשתתפתי בהם. ילד שנולד יתום אבל מה שעמד פה זו הגבורה של אביו טל, של אבא שלו ושל חבריו שנחטפו מהקיבוץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר