הרב נבנצל בפסק הלכה דרמטי: בחירתו של הרב כהנא אינה בתוקף

אחרי שהרב כהנא נבחר בבחירות פנימיות, הרב אביגדור נבנצל מצטרף לפסק ההלכה של הרב דוב ליאור • המשמעות: רבנים החפצים בכך יוכלו להתמודד לרבנות הראשית • בציונות הדתית חוששים להביע עמדה, אך הרבנים עצמם קוראים לבטל את החלטת הוועדה ולפתוח את הבחירות מחדש

הרב אביגדר נבנצל. צילום: מתוך ויקיפדיה

בבחירות פנימיות שנערכו בציונות הדתית נבחר הרב מאיר כהנא, אב בית דין בביה"ד הרבני באשקלון ויו"ר נציגות הדיינים הארצית, כמי שיתמודד מטעם המפלגה לתפקיד הרב הראשי. כהנא לא שירת כרב עיר ולא נחשב מטאור רבני, אך הוא נהנה מתמיכת הצד הליברלי של המפה הפוליטית, כולל ראשי ערים חילוניות.

הוועדה לבחירת מועמד ציוני דתי לרבנות (ארכיון), צילום: מזכירות הוועדה

עם זאת, הרב אביגדור נבנצל, שנחשב לרב בכיר, שידוע כפרגמטי יחסית בכל הנוגע לשילוב חרדים בצה"ל, מצטרף לפסק ההלכה של הרב דוב ליאור בנוגע לבחירות לרבנות הראשית: "אין תוקף לבחירת הרב מאיר כהנא, כל המועמדים יכולים להתמודד לרבנות הראשית".

המשמעות של פסק ההלכה: הרב אליעזר איגרא, הרב מיכה הלוי ורבנים נוספים החפצים בכך, יוכלו להתמודד בבחירות לרבנות הראשית, שיתקיימו בעוד כחודש. יצוין כי הרב אברהם נחשון, שהתמודד גם הוא בוועדה שהתכנסה לפני כשנה, אינו יכול להתמודד שכן מלאו לו 70.

הרב מאיר כהנא, צילום: ללא

גם הרב בראלי, רב היישוב בית אל, פרסם מאמר בעיתון הדתי לאומי "עולם קטן", שם קרא לפתוח את הבחירות מחדש ולבחור במועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר. גם בגזרה הספרדית לא רגוע.

מי שמאיים להתמודד מול הרב דוד יוסף והרב יהודה דרעי הוא הרב הרב שמואל אליהו, שהתמודד בעבר על משרת הראשון לציון ועל משרת הרב הראשי לירושלים, עשוי להגיש את מועמדתו למשרת הרב הראשי הספרדי וזאת בהמלצת מקורבים שעובדים למען מטרה זו.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: אורן בן חקון

נציין כי שר האוצר סמוטריץ' ואנשיו היו בטוחים שהרב מיכה הלוי, הרב של פתח תקווה, ייקח את המועמדות, אבל הוא שייך לאנשי הר המור ובחירתו סוכלה בידי אנשי מרכז הרב. כעת, בציונות הדתית נוצר פיצול דרמטי.

במערכת הפוליטית של הציונות הדתית חוששים להביע עמדה נגד הרבנים, אך מי שעושה זאת הם הרבנים עצמם שלאט לאט יוצאים בקריאות לבטל את החלטת הוועדה ולפתוח את הבחירות למועמד לרבנות הראשית מחדש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר