"לא העת לחגיגות": מצעד הגאווה בתל אביב לא יתקיים השנה

בעקבות המלחמה, חולדאי וארגוני הקהילה הגאה, ביטלו את האירוע המרכזי • במקום תיערך עצרת

"לא העת לחגוג". מצעד הגאווה בתל אביב (ארכיון). צילום: קוקו

בצל אירועי 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל", עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף ארגוני הקהילה הגאה, החליטו שלא לקיים השנה את מצעד הגאווה במתכונתו הרגילה. 

ההחלטה על ביטול המצעד, בדומה לצמצום האירועים העירוניים בפורים וביום העצמאות והתאמתם למצב, התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של הסוגיה וכאות הזדהות עם המפונים ומשפחות החטופים ועם כאבן של משפחות השכול. עם זאת, מתוך המחויבות העמוקה של העירייה כלפי הקהילה הגאה והיותה של תל אביב הבית החם של הקהילה הגאה על כל גווניה, יצוין שבוע הגאווה בחודש יוני באירועים מקומיים לקהלי היעד של הקהילה (משפחות, גיל שלישי ועוד) ויתקיים אירוע מרכזי במתכונת של עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות.

במקום מצעד - עצרת. חולדאי, צילום: גדעון מרקוביץ

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר: "זו לא העת לחגיגות. בתיאום עם ארגוני הקהילה הגאה, החלטנו שהשנה, במקום מצעד הגאווה, נקיים בתל אביב עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות. 132 בנינו ובנותינו עדיין חטופים בעזה, מעגל השכול הולך ומתרחב מידי יום ואנו נמצאים באחת מתקופותיה הקשות של מדינת ישראל".

מצעד הגאווה ת"א, ארכיון, צילום: קוקו

"תל אביב-יפו היא הבית של הקהילה הגאה, כזו הייתה וכזו תמיד תהיה. מתוך המחויבות הגדולה שלנו לקהילה, החלטנו השנה להסיט חלק מהתקציב שיועד להפקת מצעד הגאווה, לטובת פעילות ״המרכז הגאה״ בתל אביב-יפו. אנחנו כואבים את כאבה של המדינה כולה, ובמקביל לא מפסיקים לרגע את המאבק למען שוויון וחירות - לכולם ולכולן. נתראה במצעד הגאווה ביוני 2025".

בירושלים הודיעו כי יקיימו השנה את מצעד הגאווה בעיר במתכונת מיוחדת וכחלק מהמאבק להחזרת החטופים. המצעד שיתקיים ב-30 במאי, יצעד במתכונת מותאמת לרוח התקופה, ובמסלול הצעידה המסורתי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר