בניסיון לבלום את הבניה הבלתי חוקית: במנהל החלו להרוס מבנים פלשתיניים מאסיביים

במנהל האזרחי הרסו בית פלשתיני על ציר ליברמן במזרח גוש עציון • לפני מספר חודשים הוגשה עתירה נגד בניית המבנה • סמוטריץ' מקדם פעילות מוגברת נגד הבנייה הבלתי חוקית הפלשתינית • מנהלת משרד הביטחון: "מבקשים להתריע פלשתינים באמצעות הרס מבנים מאסיביים"

בית פלשתיני על ציר ליברמן במזרח גוש עציון . המנהל החל בהריסת מבנים פלשתיניים שנבנו ללא התר. צילום: תנועת רגבים

בעקבות עתירת תנועת רגבים ופרסום ב"ישראל היום", פתחו היום (רביעי), אנשי המנהל האזרחי וכוחות הביטחון במבצע אכיפה נגד בית בלתי חוקי שסיכן את הנוסעים בדרך לירושלים.

הבנייה הפלשתינית הבלתי חוקית: במנהל החלו להרוס מבנים// תנועת רגבים

מדובר בבית שנמצא במרחק של 100 מטרים בלבד מהכביש הראשי של מזרח גוש עציון, שמכונה ציר ליברמן, ושנבנה באופן בלתי חוקי, אך במשך תקופה ארוכה התמהמהו כוחות הביטחון מהריסתו.

הבית שנהרס על ידי המנהל. 100 מטרים בלבד מהכביש הראשי, צילום: תנועת רגבים

במרץ האחרון קבע בג"ץ כי על המדינה להשיב מדוע היא נמנעת מהריסת ואכיפת מבנה בלתי חוקי הנמצא בכביש הראשי מירושלים בדרך למזרח גוש עציון. על פי העותרת, תנועת "רגבים", המבנה, הנמצא מטרים ספורים מהציר בכביש 398 המחבר בין הגן הלאומי הרודיון ואזור גוש עציון, מסכן את תנועת הנוסעים באזור.

כעת, גם אם באיחור, פעלו במנהל האזרחי נגד המבנה הבעייתי. מהמנהל נמסר כי "אנשי יחידת הפיקוח במנהל האזרחי וכוחות הביטחון הגיעו לבצע פעילות אכיפה נגד בניה בלתי חוקית פלסטינית בכפר 'חרבת ברידעה' שבגזרת עציון. הכוחות הרסו מבנה שהשתרע על 280 מטרים".

הכוחות הרסו מבנה שהשתרע על 280 מטרים, צילום: תנועת רגבים
בניה בלתי חוקית פלסטינית בכפר 'חרבת ברידעה' שבגזרת עציון,

רועי דרוקר, רכז יו"ש בתנועת רגבים: "אנו מברכים על פעולת האכיפה המתבקשת ומצרים על כך שאנו נאלצים לגרור את המדינה לבג"ץ פעם אחר פעם כדי שתאכוף את החוק ותשמור על בטחון התושבים. 'ציר ליברמן', כביש מרכזי המחבר בין גוש עציון לירושלים, נחנק מבניה בלתי חוקית לכל אורכו, ואנו מקווים שרשויות החוק ימשיכו וישמרו על אדמות המדינה ובטחון הנוסעים".

בשבועות האחרונים, אומרים גורמים בממשלה, נעשה שינוי כיוון במסגרתו נהרסים מבנים גדולים, דבר שנעשה פחות בעבר. בממשלה ובמנהל האזרחי מבקשים להעביר מסר כי לא ניתן להמשיך בבנייה הבלתי חוקית כפי שהיה בעבר. "מדובר בעליית מדרגה באכיפה הערבית הבלתי חוקית".

קידום האכיפה בבנייה הבלתי חוקית מאושרות אצל השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' שמקדם כבר זמן רב פעילות מוגברת נגד הבנייה הבלתי חוקית הפלשתינית. בשנים האחרונות לא נעשה די על מנת לאותת לפלשתינים שהמצב הנוכחי חייב להיפסק, ואת זה מבקשים במנהלת המשרד הביטחון ובמנהל האזרחי לשנות כעת באמצעות הרס מבנים מאסיביים.

ירון זוהר, ראש המועצה האזורית גוש עציון מסר בתגובה: "הבניה הערבית המאסיבית בסמוך לציר ליברמן המוביל מירושלים לישובי גוש הרודיון מאיימת על הנוסעים בו מבחינה בטחונית. אסור לאפשר לציר הזה להפוך לחווארה. הבטחתי שאלחם בבנייה הבלתי חוקית סמוך לכביש, ואנחנו עומדים בהבטחתנו."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר