בצל המלחמה והמו"מ לעסקת חטופים: ביד ושם נערכים לאפשרות של מחאה במהלך הטקס

חשש כי משפחות החטופים ופעילי מחאה עשויים להפריע לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ולנצל את הקשב הציבורי • במשטרה אמרו ל"ישראל היום": "יש היערכות כל העת במגוון זירות" • בשורה הראשונה בעצרת במוזיאון יוצב כיסא צהוב מיוחד עם הכיתוב "מקום שמור לחטופים ולנעדרים"

צעדה בקריאה לשחרור החטופים בדרך בגין בתל אביב // צילום: משה בן שמחון

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה בצל מלחמת חרבות ברזל והמו״מ להשלמת העסקה, עולה החשש כי משפחות החטופים ופעילי מחאה עשויים להפריע למהלך האירועים ולנצל את הקשב הציבורי לאירוע המרכזי בכיכר גטו וורשה ביד ושם.

 

עד לרגע זה טרם התקבלו התראות או כוונות של מפגינים להפריע למהלך הטקס בו צפויים לנאום נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף יהיו ו נוכחים גם חברי הממשלה, חברי כנסת, שגרירים, הרמטכ"ל, מ״מ נשיא בית המשפט העליון, מ״מ נציב שב״ס, המפכ״ל היוצא רב-ניצב קובי שבתאי, יו"ר יד ושם, ניצולי שואה ואורחים ומוזמנים נוספים.

במשטרת ירושלים מסרו ל"ישראל היום": "בימים האחרונים ובתקופה הקרובה יש היערכות למחאות כל העת במגוון זירות. לא משהו מיוחד ליד ושם".

בצל המלחמה והמו"מ לעסקת חטופים: ביד ושם נערכים לאפשרות של מחאה במהלך הטקס, צילום: יד ושם

במוזיאון יד ושם טענו כי מבחינתם אין היערכות מיוחדת להפרעות במהלך העצרת הערב, אולם ציינו כי הם מכינים מייצג מיוחד עבור 132 החטופים בשבי החמאס. בשורה הראשונה של העצרת יוצב כיסא צהוב מיוחד עם הכיתוב: "מקום שמור לחטופים ולנעדרים. מייחלים ומתפללים לשובם במהרה ובשלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר