עקב איומים על חייה: נסרין יוסף, "האישה שהצילה יישוב שלם", מוותרת על הדלקת משואה

יוסף שימשה מתורגמנית וסייעה בכך לכיתת הכוננות להשתלט על המחבלים ביישוב יתד • לטענתה, היא הותקפה בשל כך על ידי תושבים ערביים ששמעו על סיפורה • השרה רגב: "מצטערת לשמוע על החלטתה, אך גאה בה על שסיכנה את חייה להציל אנשים אחרים"

נסרין יוסף . צילום: ללא קרדיט

נסרין יוסף, שסייעה לכוחות הביטחון בזמן הטבח הנוראי של 7 באוקטובר ובכך הצילה יישוב שלם, ביקשה היום (ראשון) להסיר את שמה מרשימת המועמדים להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב. זאת בשל איומים שספגה מצד ערבים שזיהו אותה באילת. לטענתה, הם החלו לאיים עליה ואף תקפו אותה וקרעו שרשרת מגן דוד מצווארה.

נסרין, דרוזית תושבת היישוב יתד בעוטף עזה, הפגינה אומץ בלתי רגיל כאשר בעלה איאד עזב את בני משפחתו וחבר לכיתת הכוננות של יתד מיוזמתו תוך כדי שמפקדו מבקש ממנו לא לצאת, איאד ענה לו: ״אני מעדיף למות עם מדי צה״ל ולא כמו עכבר בממ"ד״. נסרין מיד נזכרה שהשכנה שלה לבד עם בנותיה והלכה להביא אותן כדי שישהו איתה בממ"ד שבביתה. 

במקביל, כיתת הכוננות ורבש"צ מושב יתד תפסו את המחבלים הראשונים, אזקו והביאו אותם ליד הבית של נסרין ואיאד. טלפון של אחד המחבלים צלצל ונסרין נתבקשה להיות המתורגמנית. מידע זה עזר לכיתת הכוננות למצוא מחבלים נוספים. למחרת משפחת יוסף התפנתה לצפון ומשם עברה לאילת.

"בעקבות העויינות כלפיה באילת ובשל איומים נוספים, נסרין החליטה בכאב גדול להסיר את מועמדותה ממעמד מכובד זה על מנת שנפשה לא תיפגע מעבר למה שנפגעה מאירועי 7 באוקטובר, ובכך גם לשמור על בני משפחתה מכל איומי המדיה והתקשורת", כך נמסר בהודעה על הוויתור.

חזרה גנרלית לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים - יום העצמאות ה-75 (ארכיון), צילום: יונתן זינדל

"נסרין ואיאד מודים מקרב לב על הכבוד שניתן להם לשאת משואה ולעמוד במקום שבו גיבורים ואנשי רוח גדולים עמדו", נכתב בהודעת הוויתור.

שרת התחבורה, מירי רגב, האחראית על טקס בהר הרצל ועל בחירת מדליקי המשואות קיבלה בצער את החלטתה של נסרין וממשרדה נמסר בתגובה: "השרה מצטערת לשמוע על החלטתה של נסרין, אך גאה ומצדיעה לה ולאיאד על כך שסיכנו את חייהם על מנת להציל אזרחים אחרים. השיחה עם נסרין שבה התבשרה על בחירתה להשאת משואה הייתה מרגשת במיוחד. השרה מאחלת לנסרין ומשפחתה רק טוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר