אלפים בכיכר החטופים, ניצול השואה שנכדו בעזה עלה לבמה: "הכוח של הסבא עבר אליו"

סבו של החטוף בר קופשרטיין, שורד שואה, נכח בעצרת • "סבא של ענבר היימן מרגיש שהוא עובר שואה שנייה" • מירב לשם גונן, אימה של רומי: "הבנייה, הריפוי והתקומה יתחילו עם חזרת כל החטופים ארצה"

צילום: מטה משפחות החטופים

"המשפחה שלנו עוברת שואה שנייה": אלפים נכחו הערב (שבת) בכיכר החטופים  בעצרת השבועית אשר עמדה הפעם בסימן "לעולם לא עוד - זה עכשיו!". על הבמה עלה סבו של החטוף בר קופרשטיין, ודודתו אמרה: "אני מקווה שהכוח של הסבא עבר לנכד".

לדברי הדודה אורה רובינשטיין, "אין יום ואין לילה מאז אותו יום ארור, יש רק פחד, חרדה וחוסר ודאות. בר ילד חזק והוא עבר הרבה בחייו. אני מתפללת ומקווה שהוא יחזיק מעמד ויחזור אלינו מהסיוט הנורא הזה. סבו מיכאל, שורד שואה, שהצליח להימלט מהנאצים כנגד כל הסיכויים והקים בית בארץ ישראל".

אורה רובינשטיין, דודתו של בר קופרשטיין, צילום: גדעון מרקוביץ'

חנה ואלי כהן, דודה ודודתה של ענבר היימן ז"ל: "סבא ראול, סבא של ענבר, הוא ניצול שואה שנולד ברומניה, וחלק מבני משפחתו נרצחו בשואה. סבא ראול מרגיש שהוא עובר שואה שנייה. המשפחה שלנו עוברת שואה שניה ולא מצליחה להתמודד. ענבר עדיין שם ולא מגיעה לקבר ישראל. הכל מזכיר את מראות השואה". 

מירב לשם גונן, אימה של החטופה רומי גונן, אמרה ל"ישראל היום": "אני בטוחה שעסקה תקרה. בטוחה שיש פה מנהיגי אמת אמיצים במדינה הזו שזוכרים את הסיבה שהמדינה הוקמה ואת החוב של המדינה לאזרחיה. את המחיר הכבד מכל שילמנו ב-7.10. עכשיו אנחנו עסוקים בבנייה. הבנייה, הריפוי והתקומה יתחילו עם חזרת כל החטופים לארץ. באותו רגע יוסר אותו צעיף כבד מעל כתפי העם, עם שלם שזקוק לתקווה, שמחה, חיים אמיתיים ותחושת ביטחון. שורה תחתונה: קבלו את העסקה הכוללת. מלחמה אפשר לייצר תמיד, חיים קורים כאן ועכשיו. תחזירו את הבת שלי, את רומי ואת יתר 131 החטופים עכשיו".

רונן, אביו של החטוף עומר נאוטרה, אמר בעצרת: "עד מתי יופקרו ילידנו, אחינו והורינו במנהרות חמאס? אנחנו קוראים מפה למנהיגים בראשות ראש הממשלה: גלו אומץ לב וגלו תושייה. עשו מה שצריך להחזיר את החטופים הביתה. קדושת החיים מחייבת החזרתם בדחיפות של כל החטופים. זה הסיפור של העם היהודי והמפתח להמשך קיומו של עמנו".

הוריו של עומר נאוטרה, צילום: גדעון מרקוביץ'

"מחר מיה הייתה אמורה להיות בת 57", אמרה בת משפחתה של מיה גורן. "כשהיינו נפגשים, היא עברה מאחד לשני וחיבקה כל אחד. בארוחות דאגה שלכולם יש הכל ותמיד שאלה 'מי רוצה תוספת', ורק אז לקחה צלחת ואכלה". "כזאת הייתה אמא שלי", אמר בנה של מיה גורן, "היא לימדה אותנו להיות טובים לכולם, ולעזור לכולם. אמא, אני יודע שלא אהבת שדיברנו עליך הרבה, אם היית איתנו היית בעצמך נאבקת להחזיר את כולם. שומע אותך שואלת על כולם ודואגת לכולם. הילדים שטיפלת בהן בגן נמצאים בצד השני של הגדר".

כיכר החטופים, הערב, צילום: גדעון מרקוביץ'
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר