לראשונה, ודווקא השנה: משרד הביטחון לא יחלק את השי המסורתי למשפחות השכולות

השי המלווה באיגרת משרד הביטחון מחולק מדי שנה למשפחות השכולות • במשרד הביטחון מסבירים: "השנה הוחלט להקדיש את התקציב המיועד למזכרות כתרומה של בני המשפחות השכולות למען פעילות ערכית וחברתית לתושבי דרום הארץ והחברה הישראלית"

דיון בוועדת החוץ והביטחון בהשתתפות משפחות שכולות ומשפחות החטופים. צילום: אורן בן חקון

מדי שנה, לקראת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי האיבה, משרד הביטחון שולח לבני המשפחות השכולות שי מסורתי המלווה באיגרת שר הביטחון. השנה, המסורת ארוכת השנים תיפסק לראשונה והמשפחות השכולות לא תקבלנה את השי שבמקום זאת תקציבו ינווט למטרות אחרות. 

במשרד הביטחון הסבירו את הרציונל מאחורי ההחלטה, לפיו, "השנה לנוכח המלחמה, בחרו חברי 'המועצה הציבורית להנצחת החייל', המורכבת מנציגי משפחת השכול, באישור שר הביטחון, להקדיש את התקציב המיועד למזכרות כתרומה של בני המשפחות השכולות למען פעילות ערכית וחברתית לתושבי דרום הארץ והחברה הישראלית, וזאת במקום חלוקת מזכרות".

הודעת שר הביטחון למשפחות השכולות. השנה לא יוענק שי, צילום: ללא

במשרד מציינים עוד, כי "הענקת איגרת שר הביטחון, המלווה במעטפה ובול ייחודים המונפקים לקראת יום הזיכרון, היא מסורת ארוכת שנים המביעה את מחויבותה והערכתה של המדינה לחללי מערכות ישראל".

"תהליך זה נעשה לאחר מחשבה וברגישות רבה לאור המצב. מחווה זו מביאה לידי ביטוי את ההוקרה לתרומתן של המשפחות השכולות לחברה הישראלית לאורך השנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר