"קפצת על רימון והצלת את כולנו": על גבורתו של הלוחם מתן אברג'יל ז"ל

עם פרסום שמות ההרוגים והנרצחים, החלו להתפרסם גם לא מעט סיפורי גבורה של אזרחים וחיילים, אחד מהם הוא זה של אברג'יל, לוחם גולני מהיישוב חרמש, שקפץ על רימון והציל את חיי חבריו * חברו לצוות סיפר: "אני נשבע בחיי שכולם ישמעו ויכירו כמה אתה גיבור"

מתן אברג'יל ז"ל. צילום: צילום פרטי

ככל שעוברים הימים נחשפים עוד סיפורי גבורה של אזרחים ולוחמים, שחרפו נפשם בשבת האחרונה כדי להציל אחרים, וחלקם שילמו על כך בחייהם. אחד הסיפורים הוא על מתן אברג'יל, לוחם גולני בן 19 מהיישוב חרמש שבשומרון, שנפל בקרב בעוטף.

בפוסט באינסטגרם כתב חברו של מתן על הקרב: "לא אשכח אותו בוקר ישבנו בחוץ אחרי עוד בוקר שקמים ב-5:30, סתם לשבת על ציוד מחוץ לנמר ולא לעשות כלום, להעביר את השעתיים ולחזור לישון. ישבנו בחוץ, עשינו את הצחוקים הרגילים, ופתאום 'צבע אדום', יש התראה בקשר על פריצה של מחבלים, זה נהיה אמיתי כולם בשוק, מנסים להיות דרוכים, אף אחד לא מעכל באמת, בטח לא מעכל את מה שעומד לקרות.

"מהרגעים הראשונים תפקדת כמו שכל אחד היה חולם, היית שם במאה אחוז כמו לוחם אמיתי ואחרי כל ההיתקלויות וכל האירועים שהיו לפני, היינו שם כולנו בנמר ואז בבום משום מקום עשרות מחבלים פתחו עלינו באש ונשארנו כלואים בנמר. ומי יוציא את הראש מלמעלה וייתן אש אם לא אתה".

"כולנו יושבים בפנים בחוסר אונים עד שכדור אחד שלהם פגע ונכנסתם בחזרה לנמר ואז התחיל הסיוט האמיתי, לשמוע את הרימון נוחת על הרצפה במקום הצפוף שכולנו אחד על השני ואז הגיעה הצעקה שלך, ואז הבום.. וכל הרעש הפך לדממה".

"להסתובב ולהבין שקפצת על הרימון והצלת לכולנו את החיים. זו תחושה שאין להסביר. אתה הסמל לגבורה, לרעות ולחברות אמיתית. לפני זה אתה שומע את כל הסיפורים על כל גיבורי ישראל ולא באמת מבין".

"היום אני מבין שיש אנשים מיוחדים, מלאכים, אתה אחד מהם מתן ואני נשבע בחיי שכולם ישמעו ויכירו כמה אתה גיבור וכמה היית איש מיוחד וכמה אני בחיים לא יכול להוקיר לך מספיק תודה על הזכות שנתת לי לחיות. מתן אברג׳יל, אתה גיבור ישראל!".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר