דיווח בניו יורק טיימס: חמאס הודיע כי לא כל 33 החטופים שישוחררו בשלב הראשון חיים

הקבוצה הראשונה של בני ערובה שנועדה להשתחרר בשלב הראשוני של ההסכם המוצע אמורה לכלול נשים, גברים מבוגרים וחולים ופצועים • בישראל מסרבים לקבל את ההודעה אך למרות זאת, משלחת ישראלית יצאה להמשך השיחות במצרים

כיכר החטופים. צילום: גדעון מרקוביץ'

בניו יורק טיימס מדווחים כי חמאס הודיע ביום השני למשא ומתן כי לא כל 33 בני הערובה שישוחררו בשלב הראשון של הסכם הפסקת האש האפשרי עם ישראל חיים, וכי שרידי המתים יהיו בין השחרורים הראשוניים, לפי שני אנשים שמכירים את השיחות.

מפגינים למען החטופים מתהלכים בין המכוניות באיילון דרום | ללא קרדיט

החשיפה הגיעה כחלק מהצעת הנגד של חמאס להצעה האחרונה של ישראל, שצופה הפסקת אש בשלב ראשון של שישה שבועות בתמורה להחזרת חלק מבני הערובה שנלקחו במהלך פיגועי הטרור ב-7 באוקטובר. לא ברור אם חמאס חשף כמה מתוך ה-33 עדיין בחיים וכמה מתים.

הקבוצה הראשונה של בני ערובה שנועדה להשתחרר בשלב הראשוני של ההסכם המוצע אמורה לכלול נשים, גברים מבוגרים וחולים ופצועים שנמנים עם יותר מ-100 שנחשבים עדיין בשבי. הישראלים רצו בתחילה ש-40 ישוחררו בשלב הראשון, אך הבינו שחמאס לא מחזיק בכמות כזו העומדת בקריטריונים. גורמים ישראלים ואמריקאים הניחו זה מכבר שחלק מהבני ערובה עשויים להיות מתים.

משפחות החטופים חוסמות את איילון: "אם לא תהיה עסקה, נבעיר את המדינה", צילום: לירון סמואלס

הידיעה כי קבוצת בני הערובה הראשונה שתשתחרר תכלול שרידים של חלקם שנלקחו לפני שבעה חודשים בוודאי תרגיז משפחות שלחצו על ממשלת ישראל לעשות יותר כדי לשחרר את יקיריהם. גורלם של בני הערובה הפך לנושא מרכזי בציבור הישראלי כאשר אלפי מפגינים זרמו לרחובות כדי ללחוץ על ממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעשות עסקה. מפגינים חסמו כבישים מרכזיים בירושלים ובתל אביב בסוף יום שני לאחר הצעת הנגד של חמאס.

גורמים ישראלים אמרו כי ההצעה הנגדית של חמאס אינה מקובלת, אך הם הסכימו להמשיך לנהל משא ומתן. פקידים ממדינות שונות המשמשות כמתווכים יתכנסו שוב בקהיר השבוע כדי לעבור על ההצעה הנגדית ולראות אם ניתן להתקדם. ישראל הסכימה לשלוח משלחת שתבדוק את ההצעה ותשקול ויתורים נוספים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר