"ארדואן ציוני, לא נותן לנו ויזה": הפלשתינים שזועמים על נשיא טורקיה

בקבוצת דיונים של מקורב לחמאס, מתנהלים דיונים על נשיא טורקיה בעקבות ביקרו הצפוי של הנייה במדינה • לדברי אחד מהחברים בקבוצה: "הוא מצוין בלדבר על רצועת עזה - אבל ממשיך לשתף פעולה עם ישראל"

הםלשתינים מאוכזבים מארדואן. צילום: רויטרס

הפלשתינים לא מתרשמים מארדואן: בימים האחרונים נרשמה אכזבה ומורת רוח מטורקיה בקבוצת דיונים של מקורב לחמאס.

הקבוצה, שמנהל אחד הפרשנים המקורבים ביותר להנהגת חמאס, היתה עדה לביקורת חריפה אתמול (רביעי). בתחילה, הפרשן הודיע למשתתפים כך: "לפני זמן קצר הנשיא הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, נשא דברים חשובים ואנחנו מודים עליהם. לפיהם, חמאס היא כמו תנועת השחרור (הטורקית) של אנטוליה. ארדואן הודיע גם כי יפגוש את מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה". הפרשן התייחס לביקור הצפוי של הנייה במדינה בסוף השבוע.

נשיא טורקיה ארדואן: "נשלח את נתניהו לאללה שיטפל בו, יאמלל אותו" // רשתות חברתיות

"הוא מצוין בלדבר ובלשחק ברגשות, במיוחד בכל מה שנוגע לרצועת עזה", ציין אחד הפלשתינים, "באותו הזמן, הוא ממשיך לשתף פעולה עם ישראל בתחומי הסחר והנשק. שיקפיא את המיליארדים שבינו לבין הכיבוש, ושיסתום את הפה. אנחנו לא רוצים שידבר. האיש הזה הוא דיקטטור".

פלשתיני אחר טען כי ארדואן משחק על כל המגרש: "הוא מתנהל בצביעות עם כולם. אבל הבעיה היא שזה הפך להיות נורמלי. אנחנו בעידן של פילוג וצביעות". משתתף נוסף בקבוצה פנה לפרשן: "כבודו, ארדואן הוא ציוני, ציוני מהמדרגה הראשונה. באשר להצגות שהוא עושה, הם שום דבר יותר מאשר זריעת חול בעיניים".

"אם הוא היה עומד לצד האנשים בעזה - היה מתיר להם להיכנס לטורקיה", צילום: רויטרס

לבסוף, שני משתתפים בקבוצה סיכמו: "הוא אומר את זה אחרי שהפסיד בבחירות (המקומיות)", "אם הוא היה עומד לצד אנשינו בעזה, הוא היה מתיר להם להיכנס לטורקיה ולא מונע מהם לקבל ויזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר