שיפודים ועוגיות מעמול: העזתים חוגגים את השיפור המשמעותי במזון ברצועה

בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראו אנשים בצפון הרצועה שמחלקים תבניות קרטון עם ביצים, חטיפים של ביסקוויטים ושקיות ארוזות עם פיתות חמות • על פי הדיווחים, ביום רביעי נכנסו לרצועת עזה 342 משאיות עם אספקה והוצנחו 104 משלוחי אספקה מהאוויר

הולכים לים ומבלים: התיעוד מדיר אל בלח שמעורר סערה

בימים האחרונים, עזתים בצפון הרצועה בישרו ברשתות החברתיות על בשר עוף שנכנס לאזור. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראו אנשים שמכינים שיפודים על גחלים, מחלקים תבניות קרטון עם ביצים ואופים עוגיות מעמול בתנורי אבן.

העזתים טוענים כי מדובר בשיפור משמעותי אחרי חצי שנה של מחסור במזון. בין היתר תועדה חלוקת חטיפים של ביסקוויטים ושקיות ארוזות עם פיתות חמות. עזתי העיד כי חבילה אחת של פיתות בצפון הרצועה עולה בשלב זה חמישה שקלים בלבד.

במקביל, משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם תיעודים מצפון רצועת עזה, שבה נראה שוק שחזר לפעילות. בדוכני הירקות אפשר לראות בצלים, פלפלים, עגבניות ודלעת, לצד תפוחי אדמה, תפוחי עץ, גזרים וחצילים. נציין כי גם בחודשים האחרונים תועדו שווקים בצפון הרצועה בפעילות, אך עם היצע דל יותר.

אתמול בערב הודיעו במתפ"ש כי ביום רביעי נכנסו לרצועת עזה 342 משאיות עם אספקה. לפי ההודעה 17 משאיות נכנסו דרך המעבר הצפוני. מעבר לכך - הוצנחו 104 משלוחי אספקה מהאוויר.

משאיות הסיוע זורמות לתוך רצועת עזה, צילום: .

גם בחודשים האחרונים הועבר מזון לצפון רצועת עזה. בקטאר הודיעו למשל כי חילקו נתחי בשר אדום לאלפי משפחות, וברשתות החברתיות העזתים תיעוד אפיית פיתות. לצד זאת, תושבים אחרים התלוננו על מחסור במזון ועל כך שהם נאלצים לאפות לחם ממספוא לבהמות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר