נתניהו מגיב לראשונה לעיכוב הסיוע מארה"ב: "גם במלחמת העצמאות היה אמברגו נשק, וניצחנו"

ראש הממשלה פרסם סרטון: ""אם נצטרך לעמוד לבד, נעשה זאת" • השר גנץ: "לארה״ב יש חובה מוסרית ואסטרטגית לאפשר לישראל את הכלים להביס את חמאס ולהחזיר את החטופים"

נתניהו וגנץ (ארכיון). צילום: חיים צח/לע"מ

לאחר השתיקה - הבכירים הישראלים מגיבים לעיכוב הסיוע: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לראשונה לעצירת אספקת הנשק על ידי ארה"ב, ואמר בסרטון שפרסם: "אנחנו ערב יום העצמאות. במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים. לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו - ניצחנו. היום אנחנו הרבה יותר חזקים. אנחנו נחושים, ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו.

"אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת השם יחד ננצח".

מיישרים קו. נתניהו וגנץ (ארכיון), צילום: חיים צח/לע"מ

מי שהגיב במקביל הוא השר וחבר הקבינט בני גנץ שמסר: "השותפות בין ארה״ב לישראל היא שותפות אסטרטגית, ולא פחות חשוב מכך - שותפות ערכית. ארה"ב התייצבה לצד ישראל בשעתה הקשה ביותר, והמתקפות עליה מצד שרים חסרי אחריות הן כפיות טובה שנועדה לצורכי פנים ושנובעת משיקולים פוליטיים.

בישראל כבר לא שותקים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: אי.אף.פי

"אני מקיים ואמשיך לקיים דיאולוג ישיר בנושאים רבים ורגישים בעלי השפעה דרמטית על ביטחונה של ישראל ואני מאמין שמשלוחי הנשק החשובים יימשכו. מעבר לצורך הביטחוני, יש בכך אמירה מדינית חשובה להמשך העמידה של ארה״ב לצד ישראל. לישראל יש חובה ביטחונית ומוסרית להמשיך להילחם כדי להשיב את חטופינו ולהסיר את האיום של החמאס מדרום הארץ, ולארה״ב יש חובה מוסרית ואסטרטגית לאפשר לישראל את הכלים הנדרשים למשימה זו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר